האם הפעילות נגד האיראנים בסוריה נמשכת? מרכז המעקב הסורי לזכויות אדם, אל מארסד, היושב בלונדון, דיווח על תקיפה נגד שיירת רכבים של כוחות המזוהים עם משטרו של אסד, כשביניהם נמצאים גם כוחות איראנים באזור א-תנף שבפרברי חומס, קרוב למשולש הגבולות ירדן-סוריה-עיראק. עדיין לא ברור האם התקיפה, אם התרחשה, בוצעה ע"י כוחות ישראליים או אמריקאיים. 



על פי הדיווח, התקיפה אירעה בלילה שבין שבת לראשון, ובוצעה על ידי מטוסים ששייכים לקואליציה. באזור נמצאים הרבה מאוד כוחות אמריקאיים ופלגים הנתמכים על ידה. על פי הדיווח, לפחות שמונה בני אדם נהרגו מהכוחות החמושים והאיראניים השייכים להם ובנוסף נפצעו 11 בני אדם בדרגות פציעה שונות, כשהשיירה הושמדה כליל.



במצפה הסורי לזכויות האדם טענו שלשום כי היתה עוד תקיפה של אזור בשליטה סורית. עפ"י הדיווחים, הפיצוצים נבעו מתקיפות של חיל האוויר הישראלי, וכי הם גרמו למותם ולפציעתם של אנשים ששהו במקום. מנגד, התקשורת הסורית הממשלתית הכחישה כי ישראל קשורה לפיצוצים, ומקור צבאי סורי מסר כי "הבסיס לא נחשף לכל תוקפנות ישראלית". לפי התקשורת הממלכתית, הפיצוץ נגרם כתוצאה מתקלה טכנית במקום. 

לפני כיומיים אמר שר הביטחון, אביגדור ליברמן, כי ישראל שמה לב לשינויים שמתרחשים מעבר לגבול עם סוריה. "אנחנו רואים התכנסויות שונות במקומות כאלו ואחרים. גם באנקרה, גם בטהרן, גם בז'נבה וגם במקומות נוספים מדברים אחרי הקרב על אידליב על העיצוב מחדש של סוריה", אמר ליברמן. 
כמו כן, שגריר רוסיה בארצות הברית, אנטולי אנטונוב, אמר בשבוע שעבר כי הוא מודאג מהסימנים המעידים על היערכותה של ארצות הברית לתקיפות חדשות בסוריה. לדבריו, הוא אף הזהיר את וושינגטון מפני "אגרסיביות לא חוקית ונטולת בסיס". 
בתוך כך, משרד הביטחון הרוסי הודיע כי הוא יערוך תרגילים ימיים בים התיכון בין במהלך השבוע, בהשתתפות 25 ספינות מלחמה ו-30 מטוסי קרב, כך דיווח סוכנות הידיעות TASS. המשרד אמר כי התרגילים יכללו תמרונים נגד ירי ממטוסים וספינות.