הנשיא האמריקאי, דונלד טראמפ, התכוון להתנקש בחיי נשיא סוריה, בשאר אל-אסד, כך פורסם בספר שכתב העיתונאי בוב וודוורד, שבמהלך הקריירה העיתונאית שלו חשף את פרשת ווטרגייט בשנת 1972, פרשה שהובילה להתפטרותו של נשיא ארצות הברית ריצ'רד ניקסון. "בואו נלך ונהרוג אותו, בואו ניכנס לשם. נלך ונהרוג הרבה מהם", כך אמר טראמפ, לפי וודוורד, למזכיר ההגנה ג'יימס מאטיס. 

לפי ספרו של וודוורד, טראמפ התכוון לבצע את הרצח לאחר ההתקפה הכימית על אזרחים סורים באפריל 2017. בתגובה לדברים אלו, מאטיס השיב לנשיא כי הוא יתחיל לעבוד על תכנית מתאימה, אך לאחר מכן אמר לעוזר "אנחנו לא נעשה שום דבר מזה. אנחנו נהיה הרבה יותר זהירים מזה". 

עוד עולה מהספר, כי עוזריו הקרובים ביותר של הנשיא נקטו באמצעים יוצאי דופן בבית הלבן על מנת לעצור את מה שהם ראו כ"דחפים המסוכנים ביותר" שלו, ואף הרחיקו לכת והחביאו ניירות שהגיעו לשולחנו על מנת שלא יחתום עליהם. הספר מספק על פי הנטען מבט חסר תקדים בתוך החדר, דרך עיני המעגל הפנימי הקרוב ביותר לנשיא. 

כך, למשל, מתאר וודוורד מספר מקרים בהם פקידי ממשל של טראמפ, במיוחד היועץ הכלכלי הראשי גארי כהן ומזכיר הבית הלבן רוב פורטר, הוציאו מסמכים משולחנו על מנת שלא יחתום עליהם. בין המסמכים ניתן למנות מסמך שיאפשר לנשיא להסיג את האומה מהסכם הסחר החופשי של צפון אמריקה והסחר הסחר עם דרום קוריאה. וודוורד מתאר בספר את המעשים הללו כ"לא פחות מהפיכה מינהלית".

לפי הספר, טראמפ אמר לצוות שלו בנוגע לפורטר בעבר כי הוא "מפגר מנטלית", וכינה אותו "דרומי מטומטם". הספר מלא בציטוטים סוערים נוספים המיוחסים לנשיא ולעוזרים והיועצים המשרתים אותו. כך למשל, ראש הסגל ג'ון קלי קורא לו שוב ושוב "אידיוט", ואמר כי "אין טעם לנסות לשכנע אותו במשהו". שר ההגנה מאטיס אמר לעוזרו של הנשיא כי טראמפ מבין במדיניות החוץ ברמה של ילד בן 11 או 12. קודמו של קלי, ריינס פריבוס, מתאר את חדר השינה של הנשיא כ"בית המלאכה של השטן", שם טראמפ יורה ציוצים בטוויטר בשעות הבוקר המוקדמות ובסופי שבוע.