נשיא טורקיה ארדואן אמר כי מתקפה על מעוז המורדים באידליב תהיה טבח. עוד אמר ארדואן כי הפסגה הקרובה בטהרן בין איראן, רוסיה וטורקיה, צפויה להניב תוצאות חיוביות. הדברים נאמרו לעיתון 'הוריאט דיילי'.



מרכז "אל-מרסד" הסורי לזכויות האדם, היושב בלונדון, דיווח אתמול כי כי מטוסי קרב רוסיים תקפו באזור אידליב זאת במקביל להפגזות של המשטר הסורי. האופוזיציה הסורית דיווחה על 15 תקיפות של חיל האוויר הרוסי, בהם נהרגו גבר ואישה ונפצעו מספר אחרים. מדובר בתקיפה הראשונה של האזור מאז ה-15 באוגוסט.
המתקפה באה שעות ספורות לאחר ששלושה חיילים וחמושים המזוהים עם המשטר נהרגו ועוד תשעה נפצעו, בהפגזה ארטילרית של המורדים להר טורקמן בפרברי לטקייה הצפון מזרחיים. מקורות באופוזיציה הכחישו את הטענות של רוסיה, כי המורדים השתמשו בכלי טיס בלתי מאויישים במתקפה, והדגישו כי טענות אלה באות על מנת לתרץ את המתקפה הרוסית העתידית על מחוז אידליב.

בתוך כך, שליח האו"ם לסוריה, סטפן דה מיסטורה, אמר כי סוריה עדיין יכולה להיחלץ מאפשרות של מרחץ דמים באידליב, אם ארדואן ופוטין ישוחחו אחד עם השני בדחיפות על פתרון המצב ללא תקיפה. דה מיסטורה אמר לכתבים כי שיחות מתמשכות בין רוסיה לטורקיה מחזיקות במפתח למניעת תקיפה באזור.
לפי דיווחים בתקשורת, ממשלת סוריה עשויה להמתין עם התקיפה הנרחבת לכיבוש המחוז עד ה-10 לספטמבר, כך שהפסגה המשולשת הצפויה בטהראן ביום שישי הקרוב בין רוסיה, טורקיה ואיראן תהיה מכריעה. דה מיסטורה קרא לפוטין וארדואן לדבר אחד עם השני עוד לפני הפסגה הצפויה, שכן "הזמן הוא המהות".
גם הרמטכ"ל של צבא ארצות הברית, הגנרל ג'וזף דנפורד, הזהיר כי מתקפה סורית נרחבת על מעוז המורדים באידליב תוביל לאסון הומניטארי. במקום זאת, הוא המליץ על מבצעים נקודתיים נגד המורדים. בדברים שאמר דנפורד לעיתונאים במהלך ביקור באתונה, ציין כי "אם יהיו מבצעים צבאיים גדולים, אנו יכולים לצפות לאסון הומניטארי, ואני חושב שכולנו רוצים להימנע מכך".
נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, הזהיר אף הוא בטוויטר את סוריה ורוסיה מתקיפה באידליב, ואמר כי "זו תהיה טעות חמורה". לדבריו, "הנשיא הסורי בשאר אסד חייב לא לתקוף בפראות את מחוז אידליב. הרוסים והאיראנים יעשו טעות אנושית חמורה אם ייקחו חלק בטרגדיה האנושית הפוטנציאלית הזו. מאות אלפי אנשים יהרגו. אל תיתנו לזה לקרות".
כידוע, צבא אסד הולך ומשלים בימים אלה את ההכנות לקראת מתקפה משולבת על אידליב, מעוז המורדים האחרון שנותר במדינה. שר החוץ הסורי, ואליד אל־מועלם, אמר שלשום, בתום פגישה עם מקבילו הרוסי, סרגיי לברוב, כי הם מתכוונים “להילחם בכל הכוח” עד לכיבוש העיר, ואף שלח מסר מרומז למערב כשהדגיש שהאויבים העיקריים הם לוחמי ג’בהת א־נוסרה במקום. 
בראיון שהעניק ל”רוסיה היום” הוסיף השר הסורי כי “ננקה את אידליב מהטרור - באמצעות פיוס או באמצעים צבאיים. על הקהילה הבינלאומית להבין שמדובר באדמה סורית, וחובה על המדינה הסורית להשיב את כל אדמותיה. אין לאחרים זכות למנוע ממנה את השחרור”.