עימות בין ארצות הברית לאיראן על ראקע כוונתו של הנשיא טראמפ לכנס דיון מיוחד של מועצת הביטחון, בהשתתפות ראשי המדינות החברות, שיעסוק בהפרות של הרפובליקה האסלאמית. שגרירת ארצות הברית באו"ם, ניקי היילי, אמרה אתמול לכתבים כי הנשיא נחוש להבטיח שאיראן פועלת על פי הסדר הבינלאומי כמו כל מדינה אחרת. 

שר החוץ של איראן, מוחמד ג'וואד זריף, הגיב דברים וכתב בטוויטר כי "יש רק החלטה אחת של מועצת הביטחון הנוגעת לאיראן ודונלד טראמפ מפר אותה ופועל בבריונות כדי שאחרים יעשו אותו דבר. עכשיו הוא מתכנן לנצל את הנשיאות האמריקאית של מועצת הביטחון על מנת להסית דיון שהיה אמור להיות על הפלסטינים, כדי להאשים את איראן בזוועות שארצות הברית ובעלות בריתה השיתו על המזרח התיכון. חוצפה". 
לדברי היילי, ארצות הברית מודאגת מהפעילות האיראנית במזרח התיכון, במדינות כמו סוריה, לבנון ותימן. "ההתפשטות האיראנית באזור בתמיכה בטרור, הניסויים בטילים בליסטיים ומכירת הנשק,כולם הפרות של החלטות מועצת הביטחון. אלה דברי שמאיימים על האזור". 

עוד אמרה השגרירה האמריקאית, כי "קשה למצוא סכסוך שאיראן לא מעורבת בו. אנחנו חושבים שזאת בעיה. התעלמו מהם ו-וויתרו להם". היא הוסיפה כי "אנחנו רוצים להבטיח שהם יבינו של העולם צופה. זאת הסיבה העיקרית לפגישה הזו, ואין דבר שנרצה יותר מאשר שאיראן תיכנס לקהילה הבינלאומית ותהיה מדינה שרוצה לעשות טוב בעולם". לדבריה, המטרה של הכינוס אינה להעביר החלטה נגד איראן, אלא לדון עם ראשי המדינות על איך להתמודד עם התוקפנות שלה. 

היום אמר הנשיא האמריקאי כי הוא לא פוסל פגישה עם נשיא איראן, חסן רוחאני, בשולי עצרת האו"ם בניו יורק. "איראן נמצאת במהומה והיא נאבקת לשרוד", אמר טראמפ לפני פגישה עם אמיר כוויית בבית הלבן. "עכשיו הם רק דואגים להישרדותם כמדינה. נראה מה יקרה עם איראן, בין אם רוצים לדבר או לא, זה תלוי בהם לא בי. אני תמיד אהיה פנוי, אבל זה לא משנה לי".