עומדת לצד בעלה:המאמר האנונימי שפורסם ב"ניו יורק טיימס" בשמו של בכיר בממשל טראמפ מעורר סערה בארה"ב. בזמן שבכירי ממשל רפובליקנים רבים מיהרו להכחיש כי הם כתבו את המכתב, פרסמה היום (חמישי) אשת הנשיא, מלניה טראמפ, תגובה רשמית התומכת בבעלה.

"חופש הביטוי הוא עמוד תווך חשוב בעקרונות היסוד של מדינתנו, ועיתונות חופשית חשובה לדמוקרטיה שלנו", אמרה. "העיתונות צריכה להיות הוגנת, בלתי מוטה ואחראית. מקורות לא מזוהים הפכו לרוב הקולות שהאזרחים שומעים היום בחדשות. אנשים ללא שמות כותבים את ההיסטוריה של האומה שלנו. מילים הן חשובות, והאשמות יכולות להוביל להשלכות חמורות".
לדבריה, "אם אדם נועז מספיק כדי להאשים אנשים בפעולות שליליות, יש לו אחריות לעמוד בפומבי מאחורי המילים שלהם ולאנשים יש את הזכות להגן על עצמם בפניהם"

בסיום, פנתה מלניה לכותב המאמר, ואמרה לו כי "אתה לא מגן על המדינה הזו, אתה מחבל בה עם הפעולות הפחדניות שלך". 

כזכור, מאז פרסום המאמר עלו מספר השערות באשר לזהות הכותב, כאשר הסברה המעניינת ביותר שעלתה היא כי מדובר בסגן הנשיא מייק פנס. אדם בשם דן בלום עשה מחקר קטן לאחר שראה שבמאמר מופיעה המילה "lodestar" (כוכב הצפון). מדובר במילה לא שכיחה כ"כ, שכותב המאמר השתמש בה כדי לתאר את הסנטור המנוח ג'ון מקיין.



לטענת בלום, הוא ביצע חיפוש באינטרנט של המילה יחד עם שמותיהם של מזכיר ההגנה ג'יימס מאטיס וראש סגל הבית הלבן, ג'ון קלי, אך לא היתה התאמה. לאחר מכן עשה אותו דבר עם שמו של סגן הנשיא פנס, והחיפוש העלה מספר מקרים בהם הוא השתמש במילה הזו.

הסברה הזו הגיעה גם לאוזני אנשיו של סגן הנשיא, ומנהל התקשורת שלו, ג'רוד אייגן, הוציא הודעה המכחישה כי הוא כותב המאמר: "סגן הנשיא חותם בשמו על מאמרים שהוא כותב. הניו יורק טייס צריך להתבייש, כמו גם כותב המאמר השקרי, הלא הגיוני ומוג הלב הזה". 
עורך דינו של טראמפ, רודי ג'וליאני, לעומת זאת, ניסה לנחש במי מדובר: "זה יכול להיות כל אחד. בדרגה הזו זה כנראה מישהו עם סיווג ביטחוני גבוה והיסטוריה של הדלפות. הוא לא נבחר לשום תפקיד, אבל הוא יכול לשים את שיקול דעתו מעל זה של הנשיא הנבחר. זהו אדם מאוד מסוכן". 

"אני חלק מקבוצת התנגדות שקטה בתוך הממשל", נכתב במאמר שעלה לאתר העיתון אמש. "נשבענו לעשות כל שביכולתנו כדי לשמור על המוסדות הדמוקרטיים שלנו, תוך סיכול הדחפים המוטעים של הנשיא. נעשה את זה עד שיצא מתפקידו".
 
עוד כתב הבכיר, כי "הנשיא עומד בפני מבחן על נשיאותו, בצורה שלא עמד בה אף מנהיג אמריקני מודרני אחר. זה לא רק מפני שהמדינה חלוקה על מנהיגותו או בגלל הבחירות לסנאט וגם לא בגלל החקירה. הבעיה היא שטראמפ לא מבין שרבים מהפקידים הבכירים בממשל פועלים בהתמדה כדי לסכל מבפנים חלק מהאג'נדה שלו ומהנטיות הגרועות שלו, ואני אחד מהם".