ניקולאי גלושקוב, ממתנגדיו החריפים ביותר של נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, האמין שבעבר הורעל על ידי שני אזרחים רוסים שהעבירו לידיו שמפניה, כך אמר פרמדיק שטיפל בו וצוטט היום (שבת) ב"אינדיפנדנט" הבריטי. זאת, בצל ההתפתחות האחרונה בפרשת הרעלתם של המרגל הרוסי, סרגיי סקריפל, ובתו יוליה. 

כידוע, גלושקוב אותר בבידו בניו מאלדן שבדרום מערב לונדון שבוע לאחר הרעלת בני משפחת סקריפל, לאחר שככל הנראה נחנק למוות. הפרמדיק, קית' קאר, טיפל בגלושקוב בשנת 2013 לאחר ההרעלה שעבר, לדבריו, אחרי ששתה ממשקה אלכוהולי אותו קיבל משני גברים במלון בריסטול. האירוע התרחש כחצי שנה לאחר שגלושקוב האשים את הקרמלין ברציחתו של חברו בוריס ברזובסקי, שהיה אף הוא מתנגד חריף של נשיא רוסיה.

לדברי קאר, "שני רוסים ביקרו אותו באותו לילה, והביאו עמם שמפניה, אותה שתו יחד אתו. הוא התעורר למחרת על השטיח, והוא היה במצב לא טוב, עם קצב לב מהיר ביותר. ב-47 שנים כחובש לא חוויתי אף אירוע של הרעלה, ולכן לא חשבתי על כך עד שהוא אמר לי שהוא חושד בכך. חשבתי שזה קצת מופרך, אבל כשראיתי את המדדים שלו, הבנתי שייתכן שזה נכון".  לפי ה"גרדיאן", לאחרונה פתחו חוקרים בריטים מחדש בחקירת רציחתו של גלושקוב. 

האזרחים הרוסים. צילום: מצלמות אבטחה
האזרחים הרוסים. צילום: מצלמות אבטחה


כזכור, לפני כשלושה ימים פרסמו התובעים הבריטים בפרשת ניסיון הרצח של המרגל הרוסי לשעבר ובתו כי יש בידיהם ראיות מספיקות להעמיד לדין שני אזרחים רוסים בחשד לביצוע המעשה בחודש מרץ האחרון. התובעים מסרו כי כנגד השניים, אלכסנדר פטרוב ורוסלאן בושירוב, הוצא צו מעצר אירופאי.

"לא נפנה לרוסיה בבקשה להסגיר את שני האנשים האלו, כיוון שהחוקה הרוסית אינה מתירה הסגרה של האזרחים שלה", אמרה סו המינג, מנהלת התביעה בבריטניה. יש לציין שלפני כחודש פורסם בבריטניה כי התובעים השלימו את ניסוח בקשת ההסגרה מרוסיה והם מוכנים להגשתה בקרוב.

החשודים עומדים בפני אישור על קשירת קשר לרצח של סקריפל, שימוש והחזקה של גז העצבים הרעיל נוביצ'וק בניגוד לחוק נשק כימי וגרימת נזק גופני חמור עם כוונה. "הראיות מספקות סיכוי ריאלי להרשעה, וזה בבירור האינטרס הציבורי להעמיד לדין את פטרוב ובושירוב, שהם אזרחים רוסים", אמרה המינג.