פקידה רוסייה בכירה, שנפגשה עם מנהיג קוריאה הצפונית, קים ג'ונג און, במהלך סוף השבוע האחרון, טענה היום (שני) כי מנהיג המדינה המסוגרת אמר לה שהוא לא מתכנן לנקוט בשום צעדים חד צדדיים בנושא הגרעין, וכי כעת הוא ממתין לתשובת ארצות הברית לצעדים שבהם נקט, כך לפי סוכנות הידיעות הרוסית RIA. לדבריה, הוא הצהיר בפניה כי כעת "הכדור בידיים של ארה"ב". 



ולנטינה מטביינקו, יו"ר הבית העליון של הפרלמנט הרוסי, פגשה את המנהיג הצפון קוריאני בפיונגיאנג ביום שבת. לדבריה, קים היה מנומס ודיפלומטי בדבריו על מקבילו האמריקאי, דונלד טראמפ. כמו כן, היא ציטטה אותו באומרו כי הוא מקווה לזכות בגיבוי מצד הקרמלין בהחלשת הסנקציות שהטילה וושינגטון על פיונגיאנג.



קים ומטביינקו. צילום: רויטרס
קים ומטביינקו. צילום: רויטרס



שלשום סיפרה מטביינקו כי שליט קוריאה הצפונית אישר שהוא מעוניין לערוך ביקור ראשון ברוסיה, ואמרה כי הוא "מעוניין בשלום" לאחר הפגישה, שנמשכה למעלה משעה. היא הוסיפה כי תיזמונו ויעדו של הביקור של קים יוסכמו באמצעות ערוצים דיפלומטיים.



"הוא אישר כי הוא מוכן לערוך ביקור רשמי ברוסיה", אמרה המחוקקת הרוסייה. "הוא אמר כי הוא לא רוצה לדחות את הביקור. הוא אמר: 'הפגישה עם נשיא רוסיה חשובה לי מאוד, עלינו לדון באסטרטגיה ובאפשרויות שיתוף הפעולה בינינו, וכן במספר נושאים חשובים על סדר היום העולמי'".



מטביינקו אמרה כי היא העבירה לשליט הצפון קוריאני מסר מנשיא רוסיה ולדימיר פוטין, אך לא פירטה מה היה תוכנו. קים לא יוכל להשתתף בוועידה שתתקיים בעיר ולדיבוסטוק שבמזרח רוסיה בשבוע הבא, אך הוא ישלח אליה משלחת צפון קוריאנית רשמית, הוסיפה דוברת הפרלמנט הרוסי.