אישה ותינוק נהרגו היום (שישי) כאשר עץ התמוטט על ביתם במהלך ההוריקן "פלורנס", כך נמסר מהמשטרה בעיר ווילמינגטון שבמדינת צפון קרוליינה. מדובר בהרוגים הראשונים מאז שהסופה פגעה באדמת ארצות הברית. כ-300 אלף תושבים נמצאים ללא אספקת חשמל, ויותר ממאה דיווחו כי נלכדו במכוניות ובגגות הבתים, זאת עקב ההצפות הרבות, בעוד מפלס המים ממשיך לעלות. כמו כן נרשם נזק למבנים רבים בצפון קרוליינה. 


מושל צפון קרוליינה, רוי קופר, אמר כי הסופה "גורמת לחורבן" במדינה. הוא הוסיף כי הוא "מודאג עמוקות לגבי חוות, בתי עסק, בתי ספר וקהילות שלמות שעלולות להימחק". דובר מטעם עיריית ניו-ברן בצפון קרוליינה, שנפגעה עד כה הכי הרבה, מסר כי כ-200 אנשים חולצו מהמקומות המסוכנים וכי כ-150 נוספים ממתינים לחילוץ.

הדובר מסר כי "אנחנו רוצים שכל התושבים יידעו שאנחנו נבוא לקחת אותם. אלו שנשארו הם אנשים שמסיבה מסוימת החליטו להישאר ולהמתין לסערה". יש לציין כי העירייה נמצאת בסכנה מוגברת עקב הימצאותה בין שני נהרות, ששניהם עלו במהירות עם תחילתה של הסופה.

 
סופת פלורנס. צילום: רויטרס

 

הצפות בניו ברן צפון קרוליינה. צילום: רויטרס




בתוך כך, הוצאו הבוקר אזהרות טורנדו ושיטפון נוספות, זאת על אף שהסופה נעה בקצב איטי. נכון לעכשיו, החשש העיקרי הוא מפני גלי הענק שצפויים להגיע באזורים מסוים עד לגובה של ארבעה מטרים, ועלולים למחוק לחלוטין את המבנים הקרובים ביותר לחוף. בשל כך, מסרו הרשויות כי "זו הולכת להיות אחת המכות הקשות ביותר שפגע במדינה שלנו", אמר הנשיא דונלד טראמפ. "הגנה על החיים היא העדיפות העליונה ביותר".



כאמור, ההוריקן צפוי לגרום להצפות קשות, מפולות ולשיטפונות פתע מסוכנים, כאשר מפלס המים אמור לטפס בכמה סנטימטרים בכל שעה, במהלך שלושת הימים הבאים. בסך הכל, קרוב לעשרה מיליון תושבים בארה"ב נמצאים תחת האזהרות מפני פגעי מזג האוויר, כאשר מצבי חירום הוכרזו בקרוליינה הדרומית והצפונית, וירג'יניה, מרילנד, וושינגטון הבירה ואלבמה. 



הצפות סופת פלורנס. צילום: רויטרס