שליט קוריאה הצפונית קים ג'ונג און קיבל את פניו של נשיא קוריאה הדרומית מון ג'יאה אין בחיבוקים ובנשיקות, כאשר הגיע הלילה (שלישי) לביקור בפיונגיאנג שנועד לדון בפירוק תוכנית הגרעין וסיום הסכסוך בחצי האי הקוריאני. קים ומון יקיימו שיחות רשמיות במהלך הבוקר, כך נמסר ממשרדו של הנשיא הדרום קוריאני. קים, אשתו רי סול ג'ו ובכירים צפון קוריאנים, בהם אחותו הצעירה קים יו ג'ונג, בירכו את מון כאשר נחת בנמל התעופה של פיונגיאנג. 
מאות צפון קוריאנים לבושים חליפות ושמלות מסורתיות בירכו את מון והניפו דגלים של קוריאה הצפונית ושל חצי האי הקוריאני המאוחד. שני המנהיגים יצאו יחד מאותה מכונית מרצדס שחורה כאשר הגיעו לבית ההארחה פאקוואון, בו מון ישהה. מון, עצמו בן למשפחה שנמלטה מביתה בעקבות מלחמת קוריאה, נפגש עם קים כבר פעמיים במהלך השנה בכפר פאנמונג'ון שעל הגבול בין המדינות.
הפסגה הבין-קוריאנית, השלישית בין שני המנהיגים, נחשבת למבחן עבור קיום פגישה נוספת בין קים לבין נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ. הנשיא האמריקאי ביקש ממון להיות "ראש צוות המשא ומתן" בינו לבין קים, כך לפי עוזריו של הנשיא הדרום קוריאני, וזאת לאחר שטראמפ ביטל ביקור לפיונגיאנג מטעם מזכיר המדינה שלו, מייק פומפאו, בחודש שעבר.


קים ג'ונג און ומון ג'יאה אין בטקס קבלת פנים בפיונגיאנג. צילום: רויטרס
קים ג'ונג און ומון ג'יאה אין בטקס קבלת פנים בפיונגיאנג. צילום: רויטרס

 
וושינגטון מעוניינת לראות פעולה קונקרטית לעבר פירוק תוכנית הגרעין של קוריאה הצפונית לפני הסכמה על היעד המרכזי של פיונגיאנג - הכרזה על סיום מלחמת קוריאה שפרצה ב-1950. "אם הדיאלוג בין קוריאה הצפונית לארצות הברית יחודש לאחר הביקור הזה, תהיה לכך חשיבות רבה", אמר מון לפני יציאתו לביקור. 
ביום רביעי מון וקים יקיימו סבב שני של שיחות רשמיות ולאחר מכן הם צפויים לקיים הכרזה משותפת, ולחתום על הסכם צבאי שנועד להפיג מתיחות ולמנוע עימות מזוין. כזכור, ארצות הברית הפעילה לחץ לאחרונה על מדינות אחרות לקיים את הסנקציות של האו"ם שנועדו למנוע מימון עבור תוכניות הגרעין והטילים של פיונגיאנג. שגרירת ארצות הברית באו"ם, ניקי היילי, האשימה ביום שני את רוסיה ב"רמייה" לגבי עיצומי האו"ם על קוריאה הצפונית.