מנהיגת הימין הקיצוני בצרפת, מארין לה פן, הגיבה הבוקר (שישי) בזעם לצו בית המשפט שקובע שעליה לעבור בדיקה פסיכיאטרית כדי להעריך את כשירותה הנפשי במסגרת משפט שנערך נגדה במדינה. לה פן, שעומדת לדין על פרסום ציוצים בהם נראות הוצאות להורג שביצע ארגון הטרור דאעש, הודיעה כי אין בכוונתה לעבור את ההליך, תוך שהיא מתרה במערכת המשפט: "אני רוצה לראות את השופט שיכריח אותי לעבור את הבדיקה".



עוד אמרה לה פן כי "חשבתי שראיתי הכל, אבל לא, על כך שגיניתי את הזוועות של דאעש בציוץ, ה'צדק' שמושת עליי הוא בדיקה פסיכיאטרית, עד לאן הם יגיעו? זה לא ייאמן". לה פן העלתה את התמונות עליהן היא נשפטת, שכוללות שלוש הוצאות להורג שביצע ארגון הטרור, בהן הוצאתו להורג של העיתונאי ג'יימס פולי, שריפתו למוות של טייס קרב ירדני שנפל בשבי הארגון, ודריסתו של חייל סורי על ידי טנק, מספר שבועות אחרי הפיגועים בבטקלאן, בהם נרצחו כ-130 אזרחי צרפת בסדרת פיגועים שביצעו פעילי הארגון ברחבי פריז. העונש על העבירה יכול להגיע לעד 320 אלף שקל קנס או שלוש שנות מאסר. 



למרות טענתה של לה פן כי מדובר ברדיפה פוליטית, גורמים במערכת המשפטית ציינו כי הערכה פסיכיאטרית היא נוהל קבוע בהליך משפטי, ונועד כדי לבדוק האם הנאשם כשיר להעמדה לדין. בנוסף להליך זה, לה פן מואשמת גם בניצול לרעה של כספי מימון שסיפק האיחוד האירופי למפלגתה, החזית הלאומית.