צבא איראן ומשמרות המהפכה החלו היום (שישי) בתרגיל משותף נרחב באזור המפרץ הפרסי, זאת לרגל ציון 38 שנים למלחמת איראן עיראק שהתחוללה בין 1980 ל-1988. מדובר בתרגיל המשותף השני בין הצבא האיראני למשמרות המהפכה.
בכיר בצבא האיראני, קולונל יוסף ספיפור ציין כי "חוץ מלהראות את כוחה הצבאי של הרפובליקה האסלאמית, התרגיל נועד להעביר מסר של שלום וחברות למדינות השכנות".
עוד הוסיף ספיפור: "אם אויבינו ינקטו בפעולות צבאיות נגד איראן, הם יספגו מכה מוחצת".

בתוך כך, אתמול דווח כי תאגיד הנפט ההודי צ’נאי יפסיק לזקק נפט גולמי איראני בחודש הבא, בעקבות כניסתן הצפויה לתוקף של הסנקציות האמריקאיות על עסקאות הנפט בחודש נובמבר. מדובר בחברה ההודית הראשונה שמפסיקה את פעילותה באיראן נוכח העיצומים שאמורה להטיל ארצות הברית על משטר האייתוללות. אתמול דווח כי בעקבות החלטה זאת תפחת כמות הנפט שהודו מייבאת מאיראן לכ־10 מיליון טונות באוקטובר הקרוב. בכך מצטרף התאגיד לשורה ארוכה של חברות בינלאומיות שמנתקות את קשריהן העסקיים עם איראן, בהן חברות התעופה בריטיש איירווייז ואייר פראנס.
 
מוקדם יותר השבוע דווח כי הממשל האמריקאי הצליח לשכנע את ענקית הרכב הגרמנית פולקסווגן להפסיק את מרבית פעילותה באיראן במסגרת הסנקציות על טהרן. ריצ’רד גרנל, שגריר ארה”ב בגרמניה שהוביל את השיחות, הודיע כי הפרטים סוכמו וכי  פולקסווגן תוכל לעשות עסקים באיראן תחת החרגות הומניטריות. 
 
“פולקסווגן אמרו לנו כי הם יצייתו לסנקציות שהטילה ארה”ב על איראן”, אמר גרנל. “אנו שמחים על ההחלטה הזאת, כיוון שאיראן מסיטה את המשאבים הכלכליים מהעם להפצת אלימות ואי־יציבות ברחבי העולם”. הפעילות של החברה הגרמנית באיראן אינה רבה, אולם מדובר במכה סמלית לאיחוד האירופי, שהסיר את הסנקציות מעל טהרן לאחר החתימה על הסכם הגרעין בין איראן לשש המעצמות ב־2015.