רוד ג'יי. רוזנשטיין, סגנו של התובע הכללי רוברט מולר, הציע בשנה שעברה להקליט בחשאי את נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, על מנת לחשוף את המתרחש בממשלו, ואף דן בגיוס חברי ממשל וסוכני FBI לטובת הדחתו באמצעות סעיף האי-כשירות שקיים בתיקון ה-25 בחוקה, כך דווח הערב (שישי) ב"ניו יורק טיימס".

רוזנשטיין הציע את ההצעות המדוברות באביב 2017, כאשר טראמפ החליט לפטר את ראש ה-FBI באותה עת, ג'יימס קומי, ועורר סערה בבית הלבן. הוא היה אז בתפקידו שבועיים בלבד, והחל לפקח על חקירת המעורבות הרוסית בבחירות בארה"ב. הוא אף שיחק תפקיד מרכזי בהדחת קומי, בעקבות תזכיר ביקורתי שכתב על אופן הטיפול של קומי בפרשת המיילים של הילרי קלינטון. טראמפ אף ציטט מהמסמך כשהחליט לפטר את קומי. 
סגן התובע הכללי אמר כי יש להקליט את טראמפ בחשאי, והציע להדיחו באמצעות סעיף האי-כשירות, שהנו כחלק מהתיקון ה-25 לחוקה, בשיחות ופגישות עם בכירים ב-FBI ובמשרד המשפטים. 

טראמפ. צילום: רויטרס
טראמפ. צילום: רויטרס


על פי מספר בכירים, שצוטטו בעילום שם ב"ניו יורק טיימס", רוזנשטיין לא רק אישר שהוא רציני לגבי הרעיון, אלא גם הציע שסוכני הבולשת הפדרלית יקליטו אותו בעצמם. 
 
הגילויים בנושא מתפרסים לאחר שטראמפ תקף בימים האחרונים את מערכת אכיפת החוק הפדרלית. בראיון ל-THE HILL הוא אמר כי הוא מקווה שהמתקפות על ה-FBI יתבררו כאחד מהישגיו.