רעידת אדמה בממלכה? עיתון ה"סאנדיי טיימס" מדווח כי עוזריה של ראש ממשלת בריטניה תרזה מיי החלו באופן חשאי בתכנון תוכנית מגירה לבחירות בזק בנובמבר על מנת להציל את שיחות הברקזיט - יציאת בריטניה מהאיחוד האירופי - ואת תפקידה, זאת לאחר שמנהיגי האיחוד האירופי דחו את התוכנית שהציגה בפניהם. על פי הדיווח, מטרת המהלך היא לזכות בגיבוי ציבורי לתכנית חדשה. 

המעמד של מיי נמצא בימים אלו בסכנה, בזמן שהממלכה גועשת סביב עסקת הברקזיט שטרם יצאה אל הפועל. שרים בכירים בממשלה תכננו להודיע על התפטרותם בעקבות כך, כאשר מיי נמצאת תחת לחץ גם בעקבות העובדה שדיוויד דיוויס ובוריס ג'ונוסן, שפרשו מהממשלה לא מכבר בעקבות מה שנראה להם כעסקה רעה, צפויים להציג אלטרנטיבה לתכניתה.

כזכור, לפני מעל לשבוע דווח כי כ-50 חברי פרלמנט מהמפלגה השמרנית פתחו בדיונים על הדחת ראש ממשלת בריטניה תרזה מיי. עשרות המחוקקים השתתפו בישיבה פרטית בה הביעו התנגדות לתוכניתה של מיי ליציאה מהאיחוד האירופי. לפי התוכנית המוצעת, הממלכה תישאר מחויבת לחוקי הגוש בתחומים כלכליים.
 
ההתנגדות לראש הממשלה גברה במהלך פגרת הקיץ, והשר לשעבר לענייני הברקזיט, סטיב בייקר, אמר השבוע כי אם לא תנטוש את התוכנית היא תיתקל ב"משבר פוליטי עצום". לפי הדיווח, המחוקקים השמרנים מתאמים ביניהם הגשה של 48 מכתבים לפרלמנט, המספר הדרוש להצבעת אי אמון בראש הממשלה, ומקורות אמרו לסקיי ניוז כי המהלך צפוי להתממש תוך מספר שבועות. מקור אחד אמר לרשת כי הוא יהיה "המום" אם ההצבעה לא תתקיים לאחר ועידת המפלגה השמרנית ב-30 בספטמבר. שרים בממשלה אף אמרו למתנגדי מיי במפלגה השמרנית כי היא "חייבת ללכת". 
 
באירוע נפרד בו השתתפו יועצים בכירים של מיי, חברי פרלמנט אמרו לראש הסגל שלה, גאווין בארוול, כי עליה לגנוז את התוכנית או להסתכן במרד. דובר ראש הממשלה אמר בתגובה כי התוכנית הנוכחית לברקזיט היא "התוכנית האמינה והרצינית היחידה שעונה על רצונו של העם הבריטי ומונעת היווצרות של גבול סגור בצפון אירלנד".

מיי הזהירה לא מכבר כי תכנית הברקזיט נמצאת בסכנה ועשויה לא להתרחש כלל בעקבות ניסיונות של מחוקקים במדינתה לערער את תכניתה לביצוע תהליך עזיבת האיחוד. "המסר שלי למדינה שלנו - אנחנו צריכים לשמור את העיניים על הפרס", כתבה במאמר לדיילי מייל. "אם לא, אנחנו מסתכנים שבסוף לא יהיה ברקזיט בכלל".
את הדברים אמרה כשבוע לאחר התפטרותו של ג'ונסון, ששימש כשר החוץ בממשלתה. מיי טענה כי בריטניה תנקוט עמדה תקיפה יותר בסבב הבא של המשא ומתן מול האיחוד האירופי, אולם נראה כי מאמציה לא סיפקו את המתנגדים ובבריטניה נערכים למהלכים קיצוניים של גורמים בזירה הפוליטית, בין אם התפטרות המונית או הליכה לבחירות.