משמרות המהפכה של איראן איימו היום (ראשון) לנקום בצורה "קטלנית ובלתי נשכחת" נגד מבצעי הפיגוע במצעד הצבאי בעיר אהוואז, בו נהרגו 12 מאנשיהם. נשיא איראן, חסן רוחאני האשים את ארצות הברית ומדינות המפרץ במעורבות בפיגוע. בין השאר טען רוחאני כי המימון לפיגוע הגיע ממדינות המפרץ, וכי ארה"ב סייעה להן בביצוע התוכנית, והוסיף כי ארצות הברית מתנהגת כבריון בזירה הבינלאומית ומטרתה, לגרום לחוסר יציבות באיראן, לא תצלח.
בתוך כך, איראן זימנה לשיחה את שגרירי בריטניה, הולנד ודנמרק במדינה בעקבות אירוע הירי שהתרחש במצעד צבאי בדרום המדינה, בו נהרגו 29 בני אדם, בהם 12 אנשי משמרות המהפכה, כך לפי התקשורת המקומית. בשיחה הביעו האיראנים בפני השגרירים את מחאותיהם על כך שהמדינות הללו "אפשרו לחלק מחברי קבוצת הטרור שביצעו את המתקפה לשהות בשטחן". נשיא איראן, חסן רוחאני, תקף את ארה"ב בעקבות האירוע: "המדינה הזו מתנהגת כמו ביריון, ומאמינה שהיא חסינה בפני הכל. היא מנסה לגרום לחוסר יציבות באיראן, אך לא תצליח בכך". 
בטהרן קראו לדנמרק ולהולנד להסגיר את "מבצעי הפיגוע ועוזריהם". בהודעה מטעם משרד החוץ האיראני נאמר כי "אין זה מקובל שהאיחוד האירופי לא יסגיר את חברי הקבוצות הללו כל עוד הם לא ביצעו פשע על אדמת אירופה". כזכור, במהלך האירוע, שהתרחש באהוואז שבמחוז חוזסטן, פתחו החמושים בירי לכל עבר. חברי משמרות המהפכה, כאמור, וחיילים המשרתים ביחידות שונות בצבא האיראני, כמו גם אזרחים, היו בין הקורבנות. 

ארגון דאעש נטל אחריות לפיגוע. בהודעה מטעמו נאמר כי "לוחמי המדינה האסלאמית תקפו כינוס של כוחות איראנים". קודם לכן, גם הארגון הערבי "ההתנגדות הלאומית של אהוואז", שמתנגד למשטר האיראני, הודיע כי הוא זה שעומד מאחורי המתקפה. למרות זאת, האיראנים הפנו אצבע מאשימה לארצות הברית וישראל. שר החוץ האיראני, ג'וואד זריף, התייחס לפיגוע ואמר כי "משטר זר גייס, אימן וחימש את הטרוריסטים". עוד הוסיף זריף: "איראן תגיב במהירות ובנחישות על מנת להגן על אזרחים איראנים". ראוי לציין כי רוב התושבים המתגוררים בחבל אהוואז, בו אירעה המתקפה, הם ערבים סונים שמוחים כבר תקופה ארוכה נגד שלטון האייתוללות.