נשיא מצרים עבד פתח א-סיסי צפוי להיפגש עם ראש הממשלה בנימין נתניהו בשולי עצרת האו"ם, כך לפי בכיר ישראלי שצוטט ברויטרס. בעיתון המצרי "אל-אח'באר" דיווחו גם כן על הפגישה הצפויה, וצוין כי הנשיא המצרי ייפגש עם מקבילו האמריקאי, דונלד טראמפ. על פי הדיווח, הפגישה עם נשיא ארצות הברית תקרה הלילה, בעוד זו עם ראש הממשלה תתרחש במהלך יום רביעי.

גורמים במצרים מסרו כי בין היתר ידון א-סיסי עם טראמפ בחמישה נושאים: סוגיית הטרור (מאבק נחוש של מצרים נגד הטרור בחצי האי סיני), היחסים הכלכליים, הסוגיה הפלסטינית (פתרון שתי מדינות עם ירושלים המזרחית בירה), המשבר הסורי, המשבר בלוב.
בתוך כך, נתניהו צפוי להמריא  מחר בבוקר לניו יורק, כאשר במהלך הביקור הוא צפוי בין היתר לנאום בעצרת האו"ם ולקיים מספר פגישות. אחת מהן תהיה עם טראמפ. על פי ההערכות, המשבר עם רוסיה, בעקבות הפלת המטוס, צפוי להיות אחד הנושא אשר יעמדו במרכז הפגישה. זו הפגישה החמישית של שני המנהיגים, מאז כניסתו של טראמפ לבית הלבן בינואר 2017.

השניים צפויים להיפגש ביום שבו טראמפ ישמש, באופן נדיר, כיושב ראש מועצת הביטחון שכן הגיע תורה של ארצות הברית לשמש כנשיאה. על פי ההערכות, הישיבה צפויה להתמקד בנושא האיראני. כמו כן, הפגישה מתקיימת ברקע כניסתן לתוקף של סנקציות נוספות על איראן, צעדי ענישה שננקטו נגד הפלסטינים וכן ההתקדמות הרבה שחלה בתוכנית השלום של הנשיא.