ראש ממשלת יפן, שינזו אבה, הצהיר הלילה (רביעי) כי הוא מוכן להיפגש עם מנהיג קוריאה הצפונית, קים ג'ונג און, בצעד שעשוי להקטין את המתיחות בין טוקיו לפיונגיאנג. ראש ממשלת יפן אמר בנאומו בעצרת הכללית של האו"ם בניו יורק כי הוא מוכן ל"התחלה חדשה" ביחסים עם המדינה המבודדת בעולם, זאת כשלושה וחצי חודשים לאחר הפגישה ההיסטורית בין נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, לקים בסינגפור. 

"קוריאה הצפונית נמצאת כעת בצומת דרכים שבו היא צריכה לנצל את ההזדמנות ההיסטורית שקיבלה", אמר אבה. "כדי לפתור את סוגיית חטיפות האזרחים היפנים, אני מוכן גם לנסות להגיע לפתרון הקונפליקט בינינו, ולהיפגש פנים אל פנים עם קים ג'ונג און", הוא הוסיף. 
הטיל ששגרה צפון קוריאה לכיוון יפן

יש לציין כי חטיפת עשרות אזרחים יפנים על ידי סוכנים מקוריאה הצפונית, בשנות ה-70 וה-80, היא סוגיה רגישה מאוד בטוקיו. לאחר הפגישה בין קים לטראמפ בסינגפור, ציין המנהיג האמריקאי כי הוא העלה את הנושא בשלהי השיחה שלו עם מקבילו הצפון קוריאני. "בפעם הראשונה אי פעם, נשיא אמריקאי מתייחס לצורך לפתור את הסוגיה הזו", אמר אז אבה בהתרגשות.

מלבד זאת, יש להזכיר כי היחסים בין המדינות הגיעו במהלך השנה האחרונה למתיחות שיא לאחר שקוריאה הצפונית ביצעה מספר ניסויי טילים בליסטיים, שעברו במעופם מעל שטחה של יפן ונחתו במים הטריטוריאליים שלה.