הלם בקהילה היהודית בגרמניה לאחר שמפלגת הימין הקיצוני AFD הודיעה כי תקים ב-7 באוקטובר יחידה ליהודים שמצטרפים אליה. זאב אברהמי, תושב ברלין ועיתונאי לשעבר, התייחס היום (רביעי) לנושא בתוכניתו של אראל סג"ל ב-103FM. "בואו נשים את הדברים בפרופורציות", אמר אברהמי, "יש בגרמניה 60 מיליון אזרחים בעלי זכות בחירה, אנחנו מתרכזים בקבוצה של 20-200 יהודים שרוצים להצטרף למפלגה הזאת?"
אתמול טראמפ נכנס בגרמניה והימין הקיצוני צובר כוח. ראש השב"כ הגרמני פוטר כי יצא נגד מרקל.
"למה אחד מכל חמישה זכות בחירה הולך לבחור במפלגה פשיסטית? אתה רוצה להתעסק בנקודה היהודית? למה יהודים בוחרים בפשיזם? זה גם מבחינה יהודית, וגם השתקפות לחברה הגרמנית, זה בגלל שאף אחד לא מוכן להתעסק בבעיה הזאת".

"הבוחרים שואלים מי מתעסק בבעיות האישיות והיומיומיות שלי. רק ה-AFD מדברים על הדבר הזה, על הפיל המטורף שבחדר. הם מדברים על האסלאם הקיצוני, ופה אסור להגיד את זה, כי או שאתה גזען מטונף, או נאצי. זה היעדר פילים בחדר". 

תומכי מפלגת AFD בגרמניה. צילום: רויטרס

המוזיאון היהודי הפך להיות משהו מוקצה. למה זה מטריף אתכם?
"כי זה מוזיאון יהודי, שיושב בברלין, הוא לא קשור לקהילה היהודית, הוא ממומן ע"י הגרמנים, והוא ביום יום הוא אנטי ציוני, אנטי יהודי, אנטי ישראלי. פעם אחר פעם הוא מזמין פעילי BDS להרצאות. ברגע שאתה מזמין פעילי BDS ביחד עם אחרים, סבבה, אבל זה לא קורה. הם לא נותנים משקל נגד".
אתמול, אמרה ל"בילד" שרלוטה קנובלוך, נשיאת הקהילה היהודית בבוואריה, כי לא ברור לה כיצד יהודים יכולים להצדיק חברות שלהם במפלגה כזאת. עוד הוסיפה: "ה-AFD תישאר מפלגה שה אנטישמים יכולים להרגיש בבית".