המשטרה הצבאית הרוסית עצרה ביום חמישי האחרון חמישה קצינים מגדוד ההגנה האווירית של סוריה, שהפיל את מטוס הביון מסוג איליושין 20 בחוף הסורי לאחר התקיפה הישראלית בלטקיה, כך דיווחו היום (רביעי) גורמים באופוזיציה הסורית. 
על פי הדיווח, הקצינים הסורים עצורים בבסיס חמימים שעל חוף הים. מקורות עלומים אמרו לעיתון "אל ערבי אל ג'דיד", היוצא לאור בלונדון, כי הקצינים שנעצרו הם מגדוד 44 של מערך ההגנה האווירית שנמצא ליד העיר בניאס וכי העצורים הועברו לכלא הצבאי בבסיס חמימים הרוסי שבסוריה.

על פי המקורות, המשטרה הצבאית הרוסית חקרה את הקצינים ובתום חקירתם, שלושה מהם שוחררו כבר ביום שני. אולם, שניים נוספים נותרו במעצר לחקירה נוספת.

בתוך כך, סגן שר החוץ הסורי פייסל מקדאד אמר היום כי "הגעתה של מערכת ההגנה האווירית S-300 תגרום לישראל לחשוב פעמיים לפני שתתקוף שוב בסוריה". בראיון לסוכנות הידיעות הסינית "שינחואה", שנערך בדמשק, ציין מקדאד כי ייעשה שימוש במערכת "רק במידה וסוריה תותקף". 
 
"ישראל התרגלה לתקוף בסוריה פעמים רבות באמתלות שונות, וכעת היא תצטרך לחזור ולשקול מחדש לפני שתתקוף אותנו שוב", הוסיף. מקדאד הדגיש כי "התוקפנות בשטח סוריה היא תוקפנות המכוונת נגד כל הכוחות הנאבקים בטרור בסוריה". הוא נשאל האם להערכתו ישראל תמצא דרכים אחרות לתקוף את סוריה לאחר קבלת המערכת, והשיב: "תנו לישראלים לנסות, ואנחנו נגן על עצמנו כמו שעשינו בעבר".