סערה מתקרבת ליוון: סופה טרופית חריגה צפויה להכות בסוף השבוע הקרוב בחופי יוון, במיוחד האי כרתים, מה שתפס במפתיע רבים מהנופשים באי התיירות הפופולרי. בתקופה הקרובה צפויות עשרות טיסות מישראל לכרתים, ומי שציפה לחופשת בטן-גב תחת השמש בסוכות צפוי להתאכזב ואולי אף להעמיד עצמו בסיכון.



החזאי ומנהל אתר 'מזג האוויר בישראל', בועז דיין, דיבר בתכנית הרדיו של אראל סג"ל ב-103FM על הסופה המתקרבת והדגיש: "לא מדובר בהוריקן, שמתפתח באוקיינוסים ולא בים התיכון. מדובר במערכת מסובכת של שקע שיושב על מרכז הים התיכון. הים התיכון הוא חם מהרגיל בגלל ההתחממות הגלובאלית והשילוב של אוויר קר עם המים החמים עלולים לגרום למזג אוויר סוער".



לדבריו, "המערכת צפויה להכות בין איטליה לכרתים. כל מודל מראה משהו אחר, אך בשתיהן צפויה להיות רוח של 120 קילומטרים בשעה, שזו רוח חזקה במיוחד אך עדיין לא הוריקן".





כשנשאל אם ישראל תרגיש את 'האפטר שוק' של המערכת הזו השיב: "לא. המערכת לא תשפיע בכלל על ישראל. הימים הולכים ומתחממים ועשוי להיות אפילו חם מהרגיל. על פי ההערכות המערכת צפויה להכות בחופים הדרומיים של איטליה. המערכת לא תגרום לצונאמי אלא לגלים גבוהים במיוחד".