עיתון הטלגרף חושף היום (רביעי) כי אחד מהמתנקשים שניסו לרצוח את המרגל הרוסי שערק לבריטניה, סרגיי סקריפל, הוא קולונול מעוטר במודיעין הצבאי הרוסי, אשר קיבל את העיטור הגבוה ביותר מנשיא המדינה ולדימיר פוטין. זהותו האמיתית, שפורסמה תחילה כ"רוסלן בושירוב" בהתאם לדרכון בו החזיק - היא ככל הנראה של הקולנול אנטולי ולדימרוביץ צ'פיגה, אשר שירת בצבא הרוסי ואף הוצב בצ'צניה ואוקראינה והוכתר לגיבור בטקס אפוף סודיות שנערך בשנת 2014. 

הזהות האמיתית של שותפו, שנקרא בדרכון אלכסנדר פטרוב, אינה ברורה, אך ע"פ הדיווח בטלגרף ככל הנראה השתמש בשמו הפרטי המקורי והחליף רק את שם המשפחה. קצין בכיר לשעבר בצבא הרוסי אמר שדרגתו הגבוהה של צ'פיגה וניסיונו הרב מעידים על כך כי "העבודה הוזמנה ברמה הגבוהה ביותר". המקור טען כי ניסיון ההתנקשות בחשיבות נמוכה יותר היה מתבצע על ידי קצין בדרגה נמוכה יותר. 

בקשה לדרכון רוסי תחת השם אנטולי צ'פיגה בשנת 2003. צילום מסך מהטלגרף

 

כנגד פטרוב וצ'פיגה עומדים צווי מעצר והם נאשמים ברצח של דון סטרג'ס, שהורעלה בטעות על ידי בקבוק נוביצ'וק שהושלך, וניסיון לרצח של סרגיי סקריפל בן ה-67 ובתו יוליה בת ה-33.  
 
כזכור, רוסיה הכחישה את טענות בריטניה לפיה היא עומדת מאחורי ניסיון ההתנקשות בסקריפל, ושני הנאשמים אף הופיעו בטלוויזיה וטענו כי מטרת הביקור שלהם הייתה לראות את האתרים ההיסטוריים של סאליסבורי. הם הואשמו באופן ישיר על ידי ראש ממשלת בריטניה, תרזה מיי, כמי שחברים ב-GRU, שירות המודיעין הראשי של צבא רוסיה. בטלגרף נחשף כי צ'פיגה נלחם ביחידת כוחות מיוחדים רוסית הנמצאת של ה-GRU במשך 17 שנים, ועבד תחת כיסוי במשך תשע שנים לפחות. 

צ'פיגה - בשורה האחורית מימין - ביחד עם בוגרי צבא אחרים בצ'צ'ניה. צילום מסך מהטלגרף

 
על פי הדיווח, הוא קיבל יותר מ-20 פרסים וזכה למדליית גיבור צבא הפדרציה הרוסי, אך יש מעט מידע ציבורי לגביו. המדליות האלו ניתנות לקומץ אנשים מדי שנה על ידי הנשיא הרוסי באופן אישי. את הפרסים קיבל בין היתר על השתתפותו בלחימה הרוסית בצ'צ'ניה ובאוקראינה. על פי הדיווח, צ'פיגה הוכשר באקדמיה צבאית רוסית מובחרת. בזמן שהיה סטודנט, הייתה ידועה האקדמיה בהכשרת קצינים לפעילות חשאית בחו"ל.