השימוע של ברט קוואנו, המועמד של הנשיא האמריקאי דונלד טראמפ  לבית המשפט העליון בפני הסנאט האמריקאי, התקיים היום (חמישי) בוושינגטון.  השימוע התרחש יממה אחת בלבד לפני ההצבעה על מינויו של השופט קוואנו לבית המשפט העליון. בשימוע המשיך קוואנו להכחיש את המיוחס לו וציין כי הוא לא עולם לא תקף אף אישה.



"אני כתבתי את ההצהרה הזו אתמול, אף אחד לא ראה את ההצהרה שלי", אמר קוואנו, "לפני כשבוע האשימה אותי ד"ר פורד באירוע חמור. אני הכחשתי באופן מיידי. כל האנשים שהיו באירוע החברתי אמרו שהם לא זוכרים כזה אירוע. חברתה אמרה שהיא לא מכירה אותי ושהיא לא ראתה אותי מעולם. אמרתי לועידה הזו שאני רוצה שימוע כדי לנקות את שמי, דרשתי שימוע, לצערי לקח לוועדה עשרה ימים להגיע ליום זה. המשפחה שלי ושמי נהרסו לחלוטין בעשרה ימים הללו על ידי ההאשמות האלה".



קוואנו הנרגש דיבר בקול חנוק מדמעות  ואמר כי עושים לו "רצח אופי" שיפגע באמון הציבור באנשים טובים בעמדות ציבוריות. הוא אמר שהוא סבור כי מדובר במתקפה פוליטית מתוכננת נגדו, עליה אחראים הדמוקרטים שאינם מרוצים ממשל הנשיא טראמפ, וכי ילחם בכל הכוח ולא ייתן שיהרסו את שמו ואת משפחתו. הוא הכחיש כל מעורבות באירועים שתוארו על ידי פורד ושיתף פרטים רבים ואישיים אודות משפחתו.



"אמי עורכת דין והיא עבדה קשה, היא נטעה בי את הרצון להיות עורך דין ולהיות שופט. אמא שלי נהגה להתאמן על טיעוניה איתי ועם אבי. ההורים שלי היום פה ורואים את זה. אני מנסה להיות אופטימי. יש לי ידידה שהותקפה מינית, תקיפות מיניות הן דבר איום ונורא. האירועים המתוארים קרו לפני 36 שנים ואף אחד מהאנשים לא זוכר מקרה כזה. מוזר שכל זה קורה רגע לפני אישור המינוי לבית המשפט העליון". 



ברט קוואנו מעיד בפני הסנאט. צילום: רויטרס
ברט קוואנו מעיד בפני הסנאט. צילום: רויטרס



 קוואנו המשיך: "יכול להיות שפורד הותקפה מינית אבל אני לא זה שעשה את זה. לא עשיתי את זה לאף אחת. אין בי כעס על ד"ר פורד. אמרתי לבתי בת ה-10 'בואי נתפלל למענה'". 

קוואנו סקר את פועלו הציבורי במשך העשורים האחרונים וציין כי מעולם לא הואשם בתקיפה מינית. הוא ציין כי יכול להיות ששהה עם פורד באחד מן המפגשים החברתיים בהם לקח חלק, למרות שהם לא השתייכו לאותם מעגלים חברתיים אך הוא אינו מכיר אותה ומעולם לא תקף אותה. "האשמה של ד"ר פורד לא מגובה על ידי אנשים שהיא טוענת שהיו במפגש בו היא טוענת שהאירוע קרה. לפי היומן שבו תיעדתי את חיי, אני יכול להגיד בוודאות כי לא הייתי במפגש החברתי שהיא מתארת ואשר התרחש ב-1982, אף מפגש חברתי לא כלל את האנשים אותם הזכירה פורד".

קוואנו אמר כי "תמיד היו לי חברות טובות שהן נשים, אלה חברות לכל החיים שהכרתי בתיכון. חלק מהנשים הללו כאן היום איתי. נהגתי לשתות בירה אבל אף פעם לא התעלפתי כתוצאה מהשתיה", סיפר.

קוואנו ציין כי "לא קיימתי יחסי מין בתיכון. יכול להיות שיגדירו את זה כביישנות. הייתי ביישן ושמרתי על עצמי. לועדה יש מכתב מכ-60 בנות שהכירו אותי בתיכון וכתבו שתמיד התייחסתי אליהן בכבוד. הן יזמו את המכתב ערב אחד כאשר שמי הועלה על המוקד".

המועמד של טראמפ לעליון ביקש להודות  לנשיא האמריקאי על הבחירה בו. הוא היה נדיב איתי ועם משפחתי ואני מודה לו. כשקיבלתי את המועמדות ידעתי שהתהליך יהיה מאתגר אך לעולם לא ציפיתי שהדבר יגיע לכך. להסביר את זה לבנותינו זה הדבר הכי קשה, לרעייתי אשלי ולי. אני מבקש ממכם לשפוט אותי בסטנדרט שאתם הייתם רוצים לשפוט בו את אביכם או אחיכם או את הבן שלכם. אני חף מפשע", סיכם.

ד"ר כריסטין בלייזי פורד, האישה שהאשימה את  קוואנו כי תקף אותה מינית העידה מוקדם יותר כי "במשך השנים סיפרתי למעט מאוד אנשים שחוויתי תקיפה מינית. סיפרתי לבעלי על כך לפני שהתחתנו. במשך זמן רב פחדתי והתביישתי לספר על כך לאנשים". 
 
"זה היה בקיץ של שנת 82'. הכרתי את ברט וחבורתו בקאנטרי שבו ביליתי במשך הקיץ. אני וחברותיי הגענו, ברט וחבריו היו שם. עליתי למעלה לשירותים לקומה השנייה וכשהגעתי למדרגות האחרונות נדחפתי מאחורה בחוזקה על ידי ברט וחברו וברט השכיב אותי בחזקה על המיטה ורכן מעליי. הוא היה עם חברו וחברו עודד אותו כל הזמן הזה. אני רציתי לצעוק, אך הוא שם את ידו על פי בחוזקה. התקשיתי לנשום, פחדתי שהוא יהרוג אותי בטעות. קיוויתי וייחלתי שיצילו אותי. ניסיתי להוריד אותו ממני אבל הוא היה כבד מידי. הוא ניסה לקרוע ממני את הבגדים אבל התקשה כי לבשתי בגד ים שלם מתחת. הוא היה מאוד שיכור. האמנתי שהוא הולך לאנוס אותי". הבטתי חסרת אונים על החבר שלו וביקשתי בעיניים שיציל אותי".

פורד המשיכה: "ברט כל הזמן הזה רכן מעליי. חבר שלו קפץ על המיטה פעמיים, אם זיכרוני אינו מטעה אותי. אני זוכרת את הצחוק שלהם. זו הייתה חוויה נוראית, הרגשתי חסרת אונים, מבועתת. כשזה נגמר רצתי ונעלתי את עצמי בשירותים וחיכיתי. חיכיתי שברט וחברו ירדו למטה. כששמעתי שהם ירדו קמתי, יצאתי מהשירותים ומיד יצאתי מדלת הכניסה ויצאתי לרחוב עם תחושת הקלה שהם לא רודפים אחריי כעת. אני לא בטוחה אם קוואנו דחף אותי לבד למיטה, אני לא בטוחה שחברו לא עזר לו. הייתה מוזיקה בחדר הסגור והם הגבירו אותה כדי שצעקותיי לא יישמעו למטה".

ד"ר כריסטין בלייזי פורד. צילום: רויטרס
ד"ר כריסטין בלייזי פורד. צילום: רויטרס


פורד טוענת שהשופט תקף אותה במפגש חברתי ב-1982, בזמן ששניהם למדו בתיכון. זו  הפעם הראשונה שבה הופיעה פורד בת ה-51 מול המצלמות מאז חשיפתה. קוואנו הכחיש אז את כל הטענות נגדו: "תקיפה מינית היא לא מוסרית, היא לא חוקית, היא מנוגדת לאמונה הדתית שלי. אני מאמין שכל בני האדם נבראו שווים וזכאים להתייחסות בכבוד ובכבוד", אמר. מלבד השניים לא צפויים עדים נוספים להעיד בשימוע.