שר החוץ האיראני מוחמד ג'וואד זריף תקף הלילה (שישי) את נאומו של ראש הממשלה בנימין נתניהו באו"ם, בו חשף מתקן גרעיני איראני סודי. "המשטר בתל אביב לעולם לא ישיג דבר באמצעות המשחקים האלה",  אמר זריף. שר החוץ האיראני טען כי נאום נתניהו נועד להסיט את תשומת הלב מכך שישראל היא "האיום הגדול ביותר למזרח התיכון" וכי היא מאיימת על מדינות אחרות ב"השמדה אטומית".

דובר משרד החוץ האיראני, בהראם קאסמי, גינה גם הוא את נאום ראש הממשלה בפני העצרת הכללית בניו יורק. "המשטר הכובש חייב לדעת שהעולם צוחק על מופעים מזויפים כאלה", טען קאסמי. מוקדם יותר, בנאומו באו"ם, התמקד נתניהו בעיקר בנושא האיראני, תוך שהוא חושף לראשונה מתקן גרעיני נוסף שהחביאה איראן בטהרן. 

"כשדיברתי כאן לפני שלוש שנים, ישראל עמדה לבד. מתוך 200 מדינות, רק ישראל התנגדה להסכם עם איראן", פתח נתניהו. "התנגדנו כי זה איים על עתידנו ועל הישרדותנו התנגדנו כי הדיל צייר את הנתיב של איראן לנשק גרעיני. זה תדלק את הקמפיין של איראן להשתלטות במזרח התיכון. הדיל התבסס על שקר שאיראן לא מחפשת להתחמש בנשק גרעיני".


בנימין נתניהו באו"ם. צילום: רויטרס
בנימין נתניהו באו"ם. צילום: רויטרס

 
"ישראל חשפה את השקר השנה בפברואר. ביצענו מבצע לתוך מסמכי הגרעין האיראני. השגנו למעלה מאלפי מסמכים שהוחבאו בלב טהרן. הצגתי בחודש מאי את הראיות משם, על התוכניות של איראן להשיג נשק גרעיני ולהונות את הקהילה הבינלאומית. שיתפנו את המידע הזה עם מדינות החתומות על הסכם סבא"א, אבל המדינות האלו לא עשו שום דבר ולא דורשים מאיראן לגלות דבר".

"לכן, החלטתי לחשוף היום דבר נוסף ששיתפנו בו את סבא"א, וכמה סוכניות ביון נוספות. מה שאני עומד לומר לא הוצג באופן פומבי לפני זה, וזו הפעם הראשונה בה אני חושף שלאיראן יש עוד מתקן סודי. הוא נראה כמו מבנה תמים בלב טהרן, אבל אני רוצה להראות לכם איך הוא נראה", אמר נתניהו, וחשף את תמונות המתקן. "לאלו בבית שמשתמשים בגוגל ארץ, הוא נראה תמים, אבל יש שם פעילות גוברת והולכת בימים האחרונים".