נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ הכריז הלילה (שבת) כי הוא מורה ל-FBI לפתוח מחדש את חקירת הרקע של מועמדו לבית המשפט העליון ברט קוואנו, זאת בעקבות בעקבות טענותיהן של כמה נשים כי השופט תקף אותן מינית. כאמור, את ההאשמות הוא דוחה על הסף. טראמפ הדגיש כי זו תהיה חקירה מוגבלת כפי שביקש הסנאט, ושעליה להסתיים בתוך פחות משבוע.
 
אתמול ועדת המשפט של הסנאט אישרה את מועמדותו של השופט ברט קבאנו לבית המשפט העליון - 11 תומכים מול 10 מתנגדים. עם זאת, הוועדה המליצה לדחות בשבוע את ההצבעה בסנאט על המינוי, כדי לאפשר ל-FBI לחקור את התלונות נגדו בגין תקיפה מינית. יו"ר הוועדה אמר כי ינסה לפעול לדחיית ההצבעה, אך הוסיף כי "איני יכול לשלוט בלוחות הזמנים של הסנאט". ההצבעה בסנאט על האישור הסופי של מינוי קבאנו, מועמדו של הנשיא דונלד טראמפ, צפויה להיערך השבוע.
 
מוקדם יותר, הסנטור הרפובליקני ג'ף פלייק, שנחשב לקול מתנדנד, הודיע כי יתמוך במינויו של ברט קוואנו לבית המשפט העליון. התמיכה סוללת את דרכו לאישור בוועדת המשפט. הוועדה מקיימת דיון על המינוי. נשים תקפו אותו בעקבות ההחלטה והסבירו: "מה שהוא אומר בעצם לכל הנשים באמריקה, זה שהן לא משנות כלום. הן צריכות לשמור את הכל לעצמן כי גם אם יאמרו את האמת - זה רק יעזור לאדם לצבור כוח בכל מקרה". 

כזכור, אתמול קוואנו והמתלוננת ד"ר כריסטין בלייזי פורד העידו בפני הוועדה. קוואנו הנרגש דיבר בקול חנוק מדמעות  ואמר כי עושים לו "רצח אופי" שיפגע באמון הציבור באנשים טובים בעמדות ציבוריות. הוא אמר שהוא סבור כי מדובר במתקפה פוליטית מתוכננת נגדו, עליה אחראים הדמוקרטים שאינם מרוצים ממשל הנשיא טראמפ, וכי ילחם בכל הכוח ולא ייתן שיהרסו את שמו ואת משפחתו. הוא הכחיש כל מעורבות באירועים שתוארו על ידי פורד ושיתף פרטים רבים ואישיים אודות משפחתו.
הוא הוסיף: "יש לי ידידה שהותקפה מינית, תקיפות מיניות הן דבר איום ונורא. האירועים המתוארים קרו לפני 36 שנים ואף אחד מהאנשים לא זוכר מקרה כזה. מוזר שכל זה קורה רגע לפני אישור המינוי לבית המשפט העליון". 
ד"ר פורד, האישה שהאשימה את  קוואנו כי תקף אותה מינית העידה אף היא ושיתפה: "במשך השנים סיפרתי למעט מאוד אנשים שחוויתי תקיפה מינית. סיפרתי לבעלי על כך לפני שהתחתנו. במשך זמן רב פחדתי והתביישתי לספר על כך לאנשים". פורד טוענת שהשופט תקף אותה במפגש חברתי ב-1982, בזמן ששניהם למדו בתיכון. זו  הפעם הראשונה שבה הופיעה פורד בת ה-51 מול המצלמות מאז חשיפתה.