מאמצי החילוץ בעקבות הצונאמי באינדונזיה נמשכים, אבל צוותי החילוץ מתקשים להגיע לחלק מהקהילות שנהרסו בעקבות רעש האדמה שפגע באי סולווסי. הבוקר (ראשון) עומד מספר הנספים על 832, אבל ההערכות הן שהמספר הזה יעלה במהרה ועלול אף להגיע לאלפים.



"מספר האבידות ככל הנראה ימשיך לעלות, מאחר וגופות רבות עדיין קבורות תחת ההריסות, ולא הצלחנו להגיע אליהן עדיין", הסביר בכיר בכוחות ההצלה המקומיים, שהוסיף: "זה נראה רע מאוד". 

עשרות בני אדם נלכדו בהריסות של בית מלון וקניון בעיר פאלו, שנפגעה מגלים בגובה של שישה מטרים. מנהל בית המלון "רואה רואה", קו ג'פרי, אמר כי לפחות 60 בני אדם לכודים תחת ההריסות. 

בתוך כך, מאות בני אדם התאספו בקניון בחיפושים אל יקיריהם. "יש לנו מידע מאנשים על קרוביהם שנמצאים בפנים, אז אנחנו מתרכזים בזה, בעיקר במציאת ניצולים", אמר יוסוף, מחלץ שעובד בהריסות הקניון. 

צילום: רויטרס


צילום: רויטרס


צילום: רויטרס

כאמור, הרשויות באינדונזיה מעריכות כי מספר ההרוגים עלול להגיע לאלפים, בעיקר לגבי האזורים הסמוכים לפאלו, כמו דונגלה, שבו 300 אלף תושבים ונמצא קרוב יותר למוקד רעש האדמה. עיירת הדיג הנושאת את אותו שם נפגעה קשות במיוחד, כשבתים נסחפו לים וגופות לכודות תחת ההריסות. מהצלב האדום נמסר כי לא קיבלו מידע מהאזור, "וזה מאוד מדאיג. זאת כבר טרגדיה, אבל זה עלול להיות הרבה יותר גרוע".
ראש סוכנות החירום באינדונזיה, ווילם רמפאנגיליי, אמר לעיתונאים כי יש קושי לפרוש ציוד כבד על מנת למצוא ניצולים תחת ההריסות, כי רבות מהדרכים לפאלו נפגעו. גורם ברשות החירום במדינה סיפק מידע לגבי עוצמת הצונאמי: הוא נע במהירות של 800 קמ"ש לפני שפגע בחוף לאורך של 300 ק"מ.