מתאם פעולות הממשלה בשטחים הודיע היום (שני) כי פונו לישראל 10 עובדי סוכנות הסעד והתעסוקה לפליטים של האו״ם (אונר"א) זרים מרצועת עזה, דרך מעבר ארז, זאת בעקבות איומים על חייהם. גורמים פלסטינים דיווחו כי עשרות מפקידי אונר״א הפלסטינים הפגינו בכניסה למטה בו נמצא משרדו של מנהל המבצעים של הארגון הבינלאומי, מתיאס שמאלי, במלון ״א-דירה״ במערב העיר עזה.
מנגנוני הביטחון של חמאס הגיעו לפתח המלון כדי למנוע פריצת עובדים לתוכו, אולם גורמים פלסטינים הדגישו כי הם לא התערבו במחאה. המפגינים הטילו מצור על רכבו של קצין הביטחון של מנהל אונר״א ברצועה, לאחר שלדבריהם המו״מ הגיע אל מבוי סתום.
מוחמד אל-ע׳רה, ראש עמותת התאחדות הפקידים, אמר כי "ההפגנות באו כתגובה של המאויימים בפיטורים ושל בעלי המשרות החלקיות. כל דבר צפוי במחאה זו, בצל ההתעלמות מדרישות הפקידים״.

לדבריו, "מדובר במחאה שיצאה בצורה עצמאית לאחר שהנהלת אונר״א חזרה בה מסיכומים קודמים, דבר שמחזיר את המצב למשבצת הראשונה". אל-ע׳רה הביע תמיהה על כך שהנהלת אונר״א עומדת על דעתה לפטר פקידים. ״הארגון קיבל מימון שהביא להורדת הגרעון שלו ל-68 מיליון דולר, מה שנתן לנו תקווה לחזור למצב שהיה ב-30 ביולי", אנר אל-ע׳רה. "החזרה מההסכם היא סטירת לחי מצלצלת". מוסדות אונר״א ברצועת עזה ימשיכו בשביתה מחר וביום רביעי, לאחר "כישלון כל מאמצי התיווך בין הצדדים".
היחידה לתיאום פעולות הממשלה בשטחים מסרה בתגובה: "בשעה האחרונה פונו מרצועת עזה לישראל מספר עובדי אונר"א אשר מחזיקים באזרחות זרה. זאת בעקבות המתיחות ברצועה על רקע המשבר הכספי של אונר"א ומחשש לביטחונם של העובדים הזרים". 
במתפ״ש הוסיפו: "נדגיש כי ארגון הטרור חמאס לא מנע את גילויי האלימות שהופנו כלפי העובדים הזרים של סוכנות הסעד והתעסוקה של האו"ם ברצועת עזה".