מצלמות אבטחה בכביש באי סולוואסי שבאינדונזיה קלטו את הרגע בו פגע בו צונאמי לאחר רעידת אדמה ביום שישי. באסון נהרגו לפחות 832 בני אדם, ומניין ההרוגים צפוי לעלות. בסרטון ניתן לראות מכוניות נוסעות בכביש, רגע לפני שהנהגים קולטים את הנחשול המתקרב ומנסים נואשות להתחמק. הגלים, שהגיעו לגובה של שישה מטרים, סחפו איתם בתים שנעקרו מיסודותיהם. 
בתוך כך, מתנדבים חפרו היום (שני) קברי אחים עבור למעלה מ-1,000 גופות לאחר שרעש האדמה והצונאמי הרסו חלקים מסולאווסי, בעוד הרשויות באינדונזיה המשיכו להיאבק עם גודל האסון וקראו לעזרה בינלאומית. כוחות החילוץ מנסים עדיין להגיע לאזורים מרוחקים שנפגעו מרעידת האדמה בעוצמה 7.5 ומגלי הצונאמי שהיכו ביום שישי. 
מאגר התרופות באי הולך ואוזל והמחלצים מתמודדים עם מחסור בציוד כבד בעוד הם מנסים להגיע לניצולים הלכודים מתחת להריסות הבניינים. לפחות 60 בני אדם לכודים מתחת לבית מלון בעיר פאלו. בכירים במדינה חוששים כי מניין ההרוגים יעלה בצורה חדה בימים הקרובים. הרשויות מנסות למנוע אפשרות של התפרצות מחלות בשל הגופות המרקיבות והודיעו על מצב חירום בן 14 יום. 
 

הסוכנות למצבי חירום באינדונזיה מסרה כי מערכת ההתרעה מפני צונאמי, שהייתה עשויה להציל חיים, לא עבדה במשך שש השנים האחרונות בשל העדר תקציב. "המימון שלנו הלך וירד כל שנה", אמר דובר הסוכנות סוטופו נוגרוהו.



ניצולים נואשים פנו לביזת חנויות על מנת להשיג מוצרים בסיסיים כמו מזון, מים ודלק בעוד שהמשטרה עמדה מלכת, בשל חוסר רצון או יכולת להתערב. "לא היה כל סיוע, אנחנו צריכים לאכול. אין לנו ברירה אחרת, אנחנו חייבים להשיג מזון", אמר אדם אחד בפאלו שמילא סל בסחורות מחנות.



הריסות הצונאמי באינדונזיה. צילום: רויטרס
הריסות הצונאמי באינדונזיה. צילום: רויטרס