ראש ממשלת מלזיה, מהאטיר מוחמד, הכחיש את השואה, תיאר את היהודים כ"בעלי אף גדול" והאשים אותם ביצירת הבעיות במזרח התיכון. מוחמד, ששב לראשות הממשלה במדינה המוסלמית בחודש מאי, הואשם במשך עשרות שנים באנטישמיות בשל התקפותיו נגד יהודים. "אם רוצים להגיד את האמת, הבעיה במזרח התיכון החלה עם הקמת מדינת ישראל. זו האמת, אבל אני לא יכול לומר זאת", אמר היום (שלישי) בראיון ל-BBC. 



מוחמד הכחיש את השואה ואמר כי מספר הנרצחים בה עומד על ארבעה מיליון ולא על שישה מיליון כפי שמראים הנתונים ההיסטוריים. "הישראלים הם מיוחדים, אי אפשר אפילו לומר שבשואה היו ארבעה מיליון קורבנות ולא שישה מיליון", טען בראיון. הוא מאוחר יותר הצדיק את הקטע בספרו, "הדילמה המלאית", בו כתב כי ליהודים יש "אף גדול בצורת וו" וכי הם "מבינים כסף אינסטינקטיבית".


באירוע ב-2010, המנהיג המלזי אמר כי היהודים "שרדו את הנאצים כדי ליצור בעיות גדולות אפילו יותר עבור העולם". כזכור, הליגה נגד השמצה האשימה את מוחמד בחודש מאי בהפצת תיאוריות קונספירציה אנטישמיות לאורך עשרות שנים. "העולם לא יכול לקבל זאת מאף מנהיג", נמסר אז מהארגון למאבק באנטישמיות.


בשבוע שעבר, במהלך נאומו בעצרת הכללית של האו"ם בניו יורק, מוחמד אמר כי העולם "מתגמל את ישראל על הפרת החוק הבינלאומי" וביצוע "מעשי טרור" נגד הפלסטינים.