הייאוש בעיר האינדונזית פאלו הולך וגובר, כאשר התושבים מתמודדים בימים האחרונים עם הנזקים שהותירו הצונאמי ורעידת האדמה, כשברשותם מעט מאוד מזון ומים נקיים לשתייה. מספר ההרוגים עומד היום (שלישי) כבר על 1,234, אך הצפי הוא כי המספר ימשיך ויעלה. מצב הניצולים הוא "נוראי", נכתב ב-CNN, כאשר משפחות נאבקות על המצרכים הבסיסיים ביותר.



מאות בני אדם המתינו בין ההריסות בשמש הלוהטת, בתקווה שיצליחו להשיג כמות קטנה של דלק. במשאבת הדלק האחרונה שעבדה בעיר התגודדו האנשים סביב עובד אחד, שבקושי החזיק בידו חבילה גדולה של מזומנים, לאחר שבמשך שעות מכר דלק אותו שפך לתוך בקבוקים שהביאו התושבים. אולם, לכספו אין כל ערך, כאשר כל השירותים הרגילים בעיר חדלו מלפעול, חנויות נהרסו ונותרו ריקות.


הכבישים לפאלו נותרו חסומים באופן חלקי, אך הסיוע מתחיל לזלוג פנימה. מספר ספינות אינדונזיות שנושאות עימן אוכל ומים עדיין לא הגיעו למקום, ומתרבים הדיווחים על מקרי ביזה, כאשר הניצולים מחפשים מבנים נטושים עם מעט אספקה. כתב ה-CNN היה עד לכך שאנשי צבא רדפו אחר ניצולים שבזזו חנות מכולת ריקה. דובר המשטר הלאומית, סטיו ווסיסטו, אמר אמש כי 49 אנשים נעצרו על גניבה בעקבות האסון. "אנשים מנסים לגנוב דברים מהבית שלי, אז הייתי צריכה להוציא את הילדים מפה. הם מנסים לשדוד אותנו", סיפרה תושבת מקומית בזמן שחיכתה לטיסה בשדה התעופה. 
גורמים באינדונזיה מסרו כי מעל 3,500 פקידים ומתנדבים הגיעו לעזור בהתאוששות, כולל 90 שוטרים ויותר מ-1,000 אנשי צבא. מעל 700 בתים קבורים מתחת לבוץ בעיירה סמוכה לפאלו, וגורם רשמי מטעם הצלב האדום תיאר את המצב כ"כאוטי", כאשר גם היום, חמישה ימים לאחר הצונאמי, עדיין נותרו גופות בצד הדרך.
על פי הדיווחים, בבית הקברות בעיר פאלו עובדים כרגע על חפירת קבר אחים בגודל של מגרש כדורגל, על מנת לקבור את הגופות כמה שיותר מהר. כ-200 גופות עד כה הוכנסו לבור, כאשר על קרקע בקרבת מקום הונחו מספר תעודות זהות, אולם העובדים מציינים כי לא כל הגופות זוהו בטרם הונחו. 
בתוך כך, ממדי האסון ממשיכים להיחשף, כאשר על פי ההערכות מעל ל-2.4 מליון בני אדם הושפעו מן האסון. מעל 61,000 בני אדם נעקרו מבתיהם ו-66,000 בתים נהרסו עד כה.