סקר בינלאומי מצא כי ארה"ב תחת ממשל טראמפ עדיין זוכה לתדמית שלילית ברחבי העולם. נשיא ארה"ב זוכה להערכה פחותה מזו של עמיתיו מרוסיה ומסין, ולדימיר פוטין ושי ג'ינפינג. ישראל, לעומת זאת, היא בין המדינות הבודדות שבהן גברה התמיכה בטראמפ בשנה החולפת. הסקר השנתי של מכון המחקר Pew נערך בין אמצע מאי לאמצע אוגוסט השנה, וסקר 26,112 נשאלים מ־25 מדינות ברחבי העולם. מטרת הסקר היא לבחון את העמדות הבינלאומיות כלפי תפקידה של ארה"ב בזירה הבינלאומית ואת היחס כלפי נשיא ארה"ב דונלד טראמפ.



מהנתונים עולה כי ממוצע עולמי של 50% מהנשאלים הביעו דעה חיובית כלפי ארה"ב לעומת 43% שהחזיקו בדעה שלילית. 37% ציינו שארה"ב עושה עבור העולם פחות משעשתה בשנת 2017 מול 14% שאמרו שהיא עושה יותר ו־34% שהעריכו שאין כל שינוי לעומת השנה החולפת. ביחס למעמדו של טראמפ, ממוצע עולמי של 27% בלבד מהמשיבים ציין כי יש להם ביטחון שהוא "עושה את הדבר הנכון ביחס לסוגיות הבינלאומיות" לעומת 70% שהביעו עמדה מנוגדת. מדובר בשינוי קל לטובתו של טראמפ - בשנה שעברה הביעו 74% הסתייגות מהתנהלותו בזירה הבינלאומית. עם זאת, הוא עדיין משתרך מאחור מול מנהיגים אחרים, כאשר פוטין זוכה ל־30% תמיכה, שי ל־34%, נשיא צרפת עמנואל מקרון ל־46% וקנצלרית גרמניה אנגלה מרקל זוכה ל־52% תמיכה.



פוטין. צילום: רויטרס



לפי הסקר, 10% בלבד מהנשאלים ציינו שיש להם אמון בטראמפ ו־75% אמרו שארה"ב פועלת פחות בזירה הבינלאומית, בעוד שבקנדה רק 25% מחזיקים בדעה חיובית כלפי נשיא ארה"ב. ועם זאת, בקוריאה הדרומית, על רקע ההתפתחויות מול הצפון, הביעו אמון בארה"ב 80% מהנסקרים, והתמיכה בטראמפ זינקה מ־7% ל־44%.



מחברי הסקר הדגישו כי ישראל מעמידה מקרה יוצא דופן בכל הנוגע לתמיכה הגבוהה בארה"ב ובטראמפ עצמו, ככל הנראה בשל הפרישה האמריקאית מההסכם עם איראן וההחלטה להעביר את שגרירות ארה"ב לירושלים. 83% מהישראלים ציינו שיש להם דעה חיובית על ארה"ב, עלייה של 2% לעומת השנה שעברה, והתמיכה בטראמפ עלתה מ־56% ל־69%.