נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ לעג הלילה (רביעי) לכריסטין בלייזי-פורד, המתלוננת שהעידה בסנאט נגד מועמדו של טראמפ לבית המשפט העליון, השופט ברט קוואנו. במהלך נאום בעצרת עם תומכיו, שקיים במיסיסיפי, חיקה טראמפ את פורד.



"זה קרה לפני 36 שנים, שתיתי רק בירה אחת. איך הגעת הביתה? 'אני לא זוכרת', איך הגעת לשם? 'אני לא זוכרת'? איפה היה המקום? 'אני לא זוכרת' לפני כמה שנים זה היה? 'אני לא זוכרת'. באיזו שכונה זה היה? 'לא זוכרת'. 'אבל שתיתי רק בירה אחת', זה כל מה שאני זוכרת"", לעג הנשיא כשהוא מחקה את עדותה בסנאט של המתלוננת. "וחייו של הבן אדם ומשפחתו נהרסים. הם רוצים להרוס אנשים. אלה אנשים מאוד רעים", הוסיף טראמפ.



כזכור, פורד העידה בשבוע שעבר בסנאט על האירוע בו לטענתה, קוואנו תקף אותה מינית. "זה היה בקיץ של שנת 82'. הכרתי את ברט וחבורתו בקאנטרי שבו ביליתי במשך הקיץ. אני וחברותיי הגענו, ברט וחבריו היו שם. עליתי למעלה לשירותים לקומה השנייה וכשהגעתי למדרגות האחרונות נדחפתי מאחורה בחוזקה על ידי ברט וחברו וברט השכיב אותי בחזקה על המיטה ורכן מעליי. הוא היה עם חברו וחברו עודד אותו כל הזמן הזה. אני רציתי לצעוק, אך הוא שם את ידו על פי בחוזקה. התקשיתי לנשום, פחדתי שהוא יהרוג אותי בטעות. קיוויתי וייחלתי שיצילו אותי. ניסיתי להוריד אותו ממני אבל הוא היה כבד מידי. הוא ניסה לקרוע ממני את הבגדים אבל התקשה כי לבשתי בגד ים שלם מתחת. הוא היה מאוד שיכור. האמנתי שהוא הולך לאנוס אותי". הבטתי חסרת אונים על החבר שלו וביקשתי בעיניים שיציל אותי".





ד"ר כריסטין בלייזי פורד. צילום: רויטרס
ד"ר כריסטין בלייזי פורד. צילום: רויטרס



פורד המשיכה: "ברט כל הזמן הזה רכן מעליי. חבר שלו קפץ על המיטה פעמיים, אם זיכרוני אינו מטעה אותי. אני זוכרת את הצחוק שלהם. זו הייתה חוויה נוראית, הרגשתי חסרת אונים, מבועתת. כשזה נגמר רצתי ונעלתי את עצמי בשירותים וחיכיתי. חיכיתי שברט וחברו ירדו למטה. כששמעתי שהם ירדו קמתי, יצאתי מהשירותים ומיד יצאתי מדלת הכניסה ויצאתי לרחוב עם תחושת הקלה שהם לא רודפים אחריי כעת. אני לא בטוחה אם קוואנו דחף אותי לבד למיטה, אני לא בטוחה שחברו לא עזר לו. הייתה מוזיקה בחדר הסגור והם הגבירו אותה כדי שצעקותיי לא יישמעו למטה".



שלשום פורסם כי הדמוקרטים בסנאט דורשים לקבל את ההנחיה שהעביר הנשיא טראמפ לבולשת הפדרלית לאור דיווחים שהבית הלבן הוא שמנחה את ה־FBI כיצד לנהל את החקירה. הנשיא ואנשיו הכחישו שהם מתערבים בחקירה. כלי תקשורת בארה"ב דיווחו כי הבית הלבן הוא שהנחה את הבולשת לגבי היקף הבדיקה המחודשת סביב השופט קוואנו וקבע את מי יראיינו החוקרים, כאשר ג'ולי סווטניק, שטענה שהייתה עדה למעשי אונס קבוצתיים שבהם היו מעורבים לכאורה מקורבים לקוואנו במסיבות שבהן השתתף, אינה מופיעה ברשימה.



ברט קוואנו מעיד בפני הסנאט. צילום: רויטרס
ברט קוואנו מעיד בפני הסנאט. צילום: רויטרס



הסנאטורית דיאן פיינסטיין, הדמוקרטית הבכירה בוועדת המשפט של הסנאט, דרשה מהבית הלבן ומה־FBI לפרסם את נוסח ההנחיה שהעביר טראמפ כאשר הורה לפתוח בחקירה בסוף השבוע. "בהתחשב ברצינות הטענות שהוצגו בפני הסנאט, אני מבקשת שתספקו את ההנחיה הכתובה", אמרה.



טראמפ לא הסתיר את כעסו על הדרישה. "וואו! בדיוק מתחיל לשמוע שהדמוקרטים, שרק חושבים על שיבוש ודחייה, מתחילים להגיד ש'משך הזמן' ו'ההיקף' של בדיקת ה־FBI סביב השופט קוואנו ועדי הראייה אינם מספיקים", צייץ. "הלו! עבורם, זה אף פעם לא מספיק - חכו לבאות!".



אף שלא פורסמה רשימת האישים שעמם אמורים לדבר הסוכנים במהלך הבדיקה שאמורה להסתיים בתוך שבוע, ההערכות הן כי מלבד קוואנו והמתלוננת המובילה נגדו, ד"ר כריסטין בלייזי פורד, הסוכנים ידברו גם עם מארק ג'אדג', חברו של קוואנו שפורד טענה שהיה נוכח בעת שהותקפה, ועם ללאנד קייסר ופי־ג'יי סמיית שגם נכחו באותה מסיבה בשנת 1982. קייסר כבר הצהירה כי אינה מודעת לפרטי התקיפה לכאורה, אולם היא מאמינה לפורד.