הר געש באי סולאוואסי שבאינדונזיה התפרץ ימים ספורים לאחר רעידת האדמה והצונאמי ההרסניים שהיכו במדינה. על פי הפרטים שהתפרסמו עד כה ההתפרצות הובילה לענן אפר שהגיע עד לגובה של כ-6,000 מטרים. לפני כמה ימים התריעו הגורמים הרלוונטיים באינדונזיה כי הר הגעש מראה סימנים של חוסר שקט. למרות הסימנים אמרו כי לא ניתן לנבא בדיוק את הזמן בו יתפרץ. כעת ישנו חשש לשלומם של התושבים בקרבתו, אך לא מדובר באותם אנשים שנפגעו ברעידת האדמה והצונאמי שפגעו באזורים המרוחקים מהמקום בו הוא נמצא.




מספר ההרוגים בטרגדיה עלה לכמעט 1,407 וישנם יותר מ-2,500 פצועים וההערכות הן שהמספר יעלה עוד יותר כשצוותי החילוץ יצליחו להגיע לכל הלכודים והנעדרים. בתוך כך, מתנדבים חפרו קברי אחים עבור למעלה מ-1,000 גופות לאחר שרעש האדמה והצונאמי הרסו חלקים מסולאווסי, בעוד הרשויות באינדונזיה המשיכו להיאבק עם גודל האסון וקראו לעזרה בינלאומית. כוחות החילוץ מנסים עדיין להגיע לאזורים מרוחקים שנפגעו מרעידת האדמה בעוצמה 7.5 ומגלי הצונאמי שהיכו ביום שישי. 

מאגר התרופות באי הולך ואוזל והמחלצים מתמודדים עם מחסור בציוד כבד בעוד הם מנסים להגיע לניצולים הלכודים מתחת להריסות הבניינים. הרשויות מנסות למנוע אפשרות של התפרצות מחלות בשל הגופות המרקיבות והודיעו על מצב חירום בן 14 יום. 
הצונאמי באי סולוואסי - אינדונזיה
 

הסוכנות למצבי חירום באינדונזיה מסרה כי מערכת ההתרעה מפני צונאמי, שהייתה עשויה להציל חיים, לא עבדה במשך שש השנים האחרונות בשל העדר תקציב. "המימון שלנו הלך וירד כל שנה", אמר דובר הסוכנות סוטופו נוגרוהו. 



מצלמות אבטחה בכביש באי סולוואסי שבאינדונזיה קלטו את הרגע בו פגע בו צונאמי לאחר רעידת אדמה ביום שישי. בסרטון ניתן לראות מכוניות נוסעות בכביש, רגע לפני שהנהגים קולטים את הנחשול המתקרב ומנסים נואשות להתחמק. הגלים, שהגיעו לגובה של שישה מטרים, סחפו איתם בתים שנעקרו מיסודותיהם.