בית הדין הבינלאומי לצדק הורה היום (רביעי) לארצות הברית כי עליה לוודא שהסנקציות נגד איראן אינן משפיעות על סיוע הומניטרי או על בטיחות התעופה האזרחית האיראנית. בית הדין מצא כי ההבטחות שמסרה ארצות הברית באוגוסט, כי היא תעשה כמיטב יכולתה להבטיח שהסנקציות לא ישפיעו על התנאים ההומניטריים באיראן "אינן מספקות כדי לטפל באופן מלא בבעיות ההומניטריות והבטיחותיות שהועלו על ידי איראן".



לפי פסיקת בית הדין, הסנקציות האמריקאיות "לא יזיקו לייצוא לשטחה של איראן סחורות הדרושות לצרכים הומניטריים, כגון תרופות, מכשירים רפואיים ומצרכי מזון וסחורות חקלאיות, וכן סחורות ושירותים הדרושים לביטחון התעופה האזרחית".

באיראן קיבלו בברכה היום את פסיקת בית הדין הבינלאומי, ובמשרד החוץ האיראני מסרו: "ההחלטה הוכיחה שוב כי הרפובליקה האיסלאמית צודקת, והסנקציות של ארה"ב נגד אזרחי ארצנו הן בלתי חוקיות, ואכזריות". 
לפסיקתו של בית הדין תהיה ככל הנראה השפעה מעשית מוגבלת על יישום הסנקציות שוושינגטון מפעילה על איראן מאז שפרשה מהסכם הגרעין שנחתם בשנת 2015. בית הדין הבינלאומי לצדק הוא בית המשפט העליון של האו"ם לפתרון סכסוכים בין עמים, ופסיקותיו אומנם מחייבות, אך אין לו שום כוח לאכוף אותן. בהתאם, בעבר הן ארצות הברית והן איראן התעלמו באופן ממשי מהחלטות בית הדין, במקרים שהביאו זו נגד זו. 
 

בתוך כך, למרות הביקורת הבינלאומית, בארצות הברית ממשיכים ליישם את הסנקציות, כאשר סדרה חדשה של סנקציות אמורה להיכנס לתוקף ב-4 בנובמבר, במטרה לצמצם בצורה משמעותית את ייצוא הנפט האיראני.