סין השתמשה בשבב זעיר על מנת לחדור לסוכנויות הביון של ארצות הברית ול-30 חברות אמריקאיות, בהן אמזון ואפל, כך דווח היום (חמישי) ב"בלומברג". שבב זעיר שנתגלה ב-2015 בשרתים של אלמנטאל, סטארטאפ של חברת אמזון שפיתח תוכנה שנועדה לדחוס קבצי וידאו, הביא לפתיחת חקירה של הרשויות בארצות הברית. הגילוי הדהים את קהיליית המודיעין: בשרתים של אלמנטאל נעשה שימוש במרכזי הנתונים של הפנטגון, במפעילי המל"טים של ה-CIA, וברשתות של ספינות המלחמה של הצי האמריקאי.
במהלך החקירה הסודית ביותר שנפתחה, ונותרה פתוחה שלוש שנים מאוחר יותר, נתגלה כי התוקפים השתמשו בשבבים על מנת לחמוק לתוך כל רשת שכללה את המכונות שעברו שינוי. החוקרים גילו כי השבבים הוחדרו במפעלים של קבלני משנה בסין. הסינים הצליחו בשיטה זו לחדור ל-30 חברות אמריקאיות, בהן קבלני ממשלה, בנק גדול וחברת אפל.
 
לפי הדיווח ב"בלומברג", המתקפה הסינית הייתה חמורה יותר מכל מתקפת סייבר שהעולם ראה בעבר. חדירות לחומרה קשות הרבה יותר לביצוע ועלולות להיות הרסניות הרבה יותר. חדירה חשאית מסוג זה מאפשרת לסוכנויות ביון גישה שהן מוכנות להשקיע מיליוני דולרים ושנים של עבודה עבורה.


מטה אפל. צילום: רויטרס
מטה אפל. צילום: רויטרס

 
"הסינים יכלו לאסוף הר של סודות מכל ארגון שרצו", אמר ב-103FM דרור גלוברמן, עורך מדור נקסטר. "בעבר הסינים כבר הצליחו לפרוץ לבנקים ואף לגנוב מידע על ה-F35. צריך להכיר בזה - זו מלחמה קרה. ארצות הברית יכולה לראות בזה כאקט התקפי גם אם לא נורה אף טיל ולכן טראמפ נוהג מולם בקיצוניות שכזו. גם בישראל נזהרים מהם".
כזכור, נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ האשים בשבוע שעבר את בייג'ינג בהתערבות בבחירות לקונגרס. בכיר בממשל האמריקאי אמר מספר שעות לאחר מכן כי ממשלת סין והמפלגה הקומוניסטית שלה מבצעות מגוון פעילויות השפעה והתערבות בארצות הברית ובעולם.

"הם משלבים כלים פוליטיים, כלכליים, מסחריים וצבאיים כדי להשפיע על דעת הקהל האמריקאית ולקדם את האינטרסים של המפלגה הקומוניסטית הסינית. הפעילות הגיעה לרמה בלתי מתקבלת על הדעת", הוסיף הבכיר.

מטה ה-CIA. צילום: רויטרס
מטה ה-CIA. צילום: רויטרס