סוגיית מינוי השופט ברט קוואנו מתקרבת לקו הסיום. הסנאט האמריקאי עשוי לקיים בסוף השבוע את ההצבעה על מינויו של המועמד לבית המשפט העליון, אחרי שאתמול הגישה הבולשת את הדוח המסכם על הבדיקה בנוגע לטענות על תקיפות מיניות מצדו של קוואנו.
קוואנו, מועמדו של נשיא ארה"ב דונלד טראמפ לעליון, טען הלילה (שישי) בטור שפורסם הלילה ב"וול סטריט ג'ורנל" כי "עדותי בסנאט הייתה אמוציונאלית מדי לפרקים".  כמו כן, הוא כתב כי עדותו, במסגרת הדיון בתלונות שהוגשו נגדו בגין תקיפות מינית שביצע, לכאורה, "משקפת את התסכול העצום שלי מההאשמות המופרכות נגדי". 
כזכור, במהלך הדיון בסנאט בו העידה המתלוננת ד"ר כריסטין בלייזי פורד העידה על התקיפה המינית מצדו, קוואנו הנרגש דיבר בקול חנוק מדמעות  ואמר כי עושים לו "רצח אופי" שיפגע באמון הציבור באנשים טובים בעמדות ציבוריות. הוא אמר שהוא סבור כי מדובר במתקפה פוליטית מתוכננת נגדו, עליה אחראים הדמוקרטים שאינם מרוצים ממשל הנשיא טראמפ, וכי ילחם בכל הכוח ולא ייתן שיהרסו את שמו ואת משפחתו. הוא הכחיש כל מעורבות באירועים שתוארו על ידי פורד ושיתף פרטים רבים ואישיים אודות משפחתו.

פורד בעדותה בסנאט. צילום: רויטרס

בתוך כך, לפי הודעת מנהיג הרוב הרפובליקני, מיץ' מקונל, היום אמורה להיערך הצבעה טכנית על סיום הדיון בעניין מינויו של קוואנו, ואם יושג הרוב, ייתכן כי ההצבעה הסופית תתקיים מחר. אמש עדיין לא הייתה ברורה עמדת שלושת הסנאטורים הרפובליקנים המתנדנדים, שדרושים כדי להבטיח את המינוי.
סוכני הבולשת הפדרלית סיימו את הבדיקה על הטענות לתקיפות מיניות שביצע לכאורה קוואנו - מבלי שראיינו את השופט ואת המתלוננת המרכזית נגדו, ד"ר כריסטין בלייזי פורד - והעבירו את דוחות הסיכום לבית הלבן ולוועדת המשפט של הסנאט.
אתמול התאפשר לסנאטורים משתי המפלגות לקרוא את המסמך תחת הגבלות נוקשות שהטילו הרפובליקנים, שבמסגרתן כל מפלגה קיבלה שעה אחת בלבד עבור סנאטורים מטעמה שיעברו על הדוח בחדר מאובטח. "זה מגוחך", זעם הסנאטור הדמוקרטי, דיק דרבין. "עותק אחד?! אין פה שום היגיון".
הנשיא דונלד טראמפ המשיך להביע אופטימיות לקראת המינוי האפשרי של מועמדו, וצייץ ברשת החברתית: "תראו את האנרגיה והסקרים. משהו גדול מאוד קורה. הוא אדם טוב ואינטלקטואל נהדר".