הסנטורית הרפובליקנית המתנדנדת סוזן קולינס הודיעה הערב (שישי) על בימת הסנאט כי בכוונתה לתמוך במועמדותו של המועמד לבית המשפט העליון, ברט קוואנו בהצבעה שתיערך מחר. תמיכתה של קוואנו, מבטיחה למעשה את מינויו של קוואנו לתפקיד, מינוי לאחד התפקידים החשובים והמשפיעים במערכת הפוליטית האמריקאית, שייתן למפלגה הרפובליקנית שליטה בבית המשפט העליון, אולי אף לעשרות שנים.



מוקדם יותר היום עבר קוואנו משוכה נוספת בדרך לתפקיד, כאשר עבר ברוב זעום של של 51 תומכים מול 49 מתנגדים, הצבעה ראשונית לקראת ההצבעה הסופית שתיערך מחר. ההצבעה נצבעה כמעט לחלוטין בצבעים מפלגתיים, כאשר רק סנטורית רפובליקנית אחת התנגדה למינויו בעוד רק סנטור דמוקרטי אחד תמך בה.



כזכור, מועמדותו של קוואנו לבית המשפט העליון, אחת הזירות החשובות ביותר בפוליטיקה האמריקאית, נראתה לפני מספר שבועות כבטוחה, בהתחשב בכך שהמפלגה הרפובליקנית שולטת גם בבית הלבן וגם בסנאט, אך טענות של שלוש נשים נגד קוואנו שטענו כי המועמד תקף אותן מינית במהלך מסיבות בהן הוא שתה לשוכרה עם חבריו בתקופת לימודיו.



בעקבות הטענות, הופעל לחץ רב על שלושה סנאטורים רפובליקנים שלא לאפשר את המינוי, ולאחר עדות בוועדת הסנאט של ד"ר כריסטין בלאזי פורד, אחת המתלוננות נגד קוואנו, שלא לתמוך במינוי, ואחד הסנאטורים, ג'ף פלייק הרפובליקני, התנה את אישורו של קוואנו בוועדת הסנאט בחקירת FBI בנוגע לטענות.