נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, שיבח היום (ראשון) בנאומו את הסנטורים הרפובליקנים על שאישרו את מינויו של השופט ברט קבאנו לבית המשפט העליון, וציין כי הוא מאמין שהנאום שנשא מוקדם יותר השבוע, בו הוא תקף את אמינותה של כריסטין פורד, אחת המתלוננו, סייע ביצירת תמיכה בעד קבאנו. 

"אני חושב שלנאום שלי במיסיסיפי היה השפעה גדולה. כן - זה היה חשוב מאד", אמר היום, והוסיף כי הוא "בטוח במאה אחוז" כי קבאנו לא ביצע תקיפה מינית, וכי הדמוקרטים השתמש בסיפורה של פורד על מנת להביא למתקפה "איומה ונוראה" על ידי השופט השמרן. 
כזכור, במהלך הפגנה פוליטית במיסיסיפי חיקה טראמפ את פורד בלגלוג, וטען כ האשמותיה של פורד אינן אמינות. מחוקקים רבים, כולל סנטורים רפובליקנים, טענו כי הם הזדעזעו מהתנהגותו של טראמפ באותה הפגנה, אך בכל זאת, בסופו של דבר הצביעו בעד קבאנו. 

טראמפ טען בנאומו כי "נשים רבות מרוצות מהבחירה בקבאנו לבית המשפט העליון", זאת כיוון שלטענתו, הן גם מודאגות מהאשמות שווא כנגד גברים. "הן חושבות על הבנים שלהן, על בני הזוג, האחים, הדודים ועוד. נשים, אני חושב, מרוצות מאוד מהבחירה בקבאנו". 

קוואנו. צילום: רויטרס

 
בתוך כך, קבאנו הושבע הלילה לתפקידו כשופט בבית המשפט העליון האמריקאי, זאת בצל האשמות החמורות כנגדו מצד מספר נשים כי תקף אותן מינית. למרות זאת, 50 סנאטורים תמכו במינויו של קוואנו, השופט השני שטראמפ מצליח להכניס. 48 סנאטורים, כולם דמוקרטים, התנגדו למינוי, בעוד הסנאטורית הרפובליקנית, ליסה מרקאוסקי, נמנעה, היחידה ממפלגתה שלא התייצבה מאחורי מועמד הנשיא. 

במהלך ההצבעה, אותה ניהל סגן הנשיא מייק פנס, נשמעו צעקות "תתביישו" של מפגינים שישבו ביציע לעבר הסנאטורים, ופנס נאלץ להפסיק את התהליך עד שהמפגינים פונו מהאולם. הסנאטורית הדמוקרטית, קמאלה האריס, יצאה מהאולם אחרי הצבעתה ואמרה "זה יום עצוב עבור הסנאט".

הרגשות הלוהטים סביב מינויו של קוואנו באו לידי ביטוי פעם נוספת כאשר מאות מפגינים נגד השופט השתלטו על אחד הבניינים של הסנאט וצעקו קריאות גנאי לעברם של סנאטורים רפובליקנים. כוחות המשטרה פיזרו את המפגינים ועצרו יותר מ־300 מהמשתתפים.