הרשויות בטורקיה מאמינות כי העיתונאי הסעודי הבכיר ג'מאל חאשוגי, שנעלם לפני ארבעה ימים לאחר שנכנס לקונסוליה הסעודית באיסטנבול, נהרג בתוך הנציגות. שני מקורות טורקיים מסרו הלילה (ראשון) לרויטרס כי "המשטרה מאמינה שמר חאשוגי נהרג בקונסוליה של ערב הסעודית באיסטנבול. אנו מאמינים כי הרצח היה מתוכנן מראש וכי הגופה הועברה מאוחר יותר מחוץ לקונסוליה".
 
המקורות הטורקיים לא מסרו כיצד לפי החשד בוצעה ההריגה. מקור סעודי בקונסוליה הכחיש כי חאשוגי נהרג וטען כי ההאשמות הן חסרות בסיס. הוא הוסיף כי צוות ביטחוני שכלל חוקרים סעודים הגיע לאיסטנבול על מנת לחקור את היעלמותו של העיתונאי. חאשוגי, שחי בגלות שכפה על עצמו בוושינגטון בשנה החולפת בשל חשש מנקמה על הביקורת שהשמיע על מדיניות ריאד, נכנס לקונסוליה ביום שלישי כדי להשיג מסמכים עבור נישואיו לארוסתו, שחיכתה לו בחוץ. מאז נעלמו עקבותיו.
 
בכירים טורקיים וסעודים סיפקו הסברים סותרים להיעלמותו, כאשר אנקרה טענה כי אין ראיות לכך שהוא עזב את הנציגות הדיפלומטית, בעוד שריאד טענה כי הוא יצא ממנה באותו יום. מקור טורקי אמר עוד כי קבוצה של 15 אזרחים סעודים הגיעה לאיסטנבול ונכנסה לקונסוליה באותו יום שבו חאשוגי ביקר שם, ומאוחר יותר עזבה את המדינה.


רג'פ טאיפ ארדואן ומוחמד בן סלמאן, ארכיון. צילום: גטי אימג'ז
רג'פ טאיפ ארדואן ומוחמד בן סלמאן, ארכיון. צילום: גטי אימג'ז

 

היעלמותו של חאשוגי צפויה להגביר את המתיחות בין שתי המדינות. כזכור, טורקיה שלחה כוחות צבא לקטאר בשנה שעברה במפגן תמיכה במדינה הערבית לאחר ששכנותיה במפרץ, בהן סעודיה, כפו עליה אמברגו. 



מפגין עם תמונתו של ג'מאל חשוגי. צילום: רויטרס
מפגין עם תמונתו של ג'מאל חשוגי. צילום: רויטרס