האינטרפול מסר הערב (ראשון) כי  מנג חונגויי, שנעדר מזה כעשרה ימים, התפטר מתפקידו כנשיא הארגון, וכי הוא הוחלף על ידי קים ג'ונג יאנג הדרום קוריאני המכהן כנשיא בפועל. עוד נמסר בהודעת ארגון השיטור הבינלאומי כי נשיא קבוע ייבחר בכינוס הבא של הארגון, שיתקיים בדובאי בחודש הבא. מוקדם יותר היום, אשתו של הנשיא הנעדר סיפרה כי לפני היעלמותו, הוא שלח לה תמונה של סכין. בתוך כך, הרשויות הסין אישרו כי נמצא הוא תחת חקירה, לאחר שהפר את החוק הסיני. לא נמסרו פרטים נוספים אודות מצבו. 

במהלך סוף השבוע, גורם במשרד הפנים בפריז חשף כי קיימת הידברות מול הממשל הסיני וכי רעייתו של מנג זוכה לאבטחה צמודה אחרי שקיבלה שיחות איום בטלפון וברשתות החברתיות. "צרפת מבולבלת לגבי מצבו של נשיא האינטרפול ומודאגת לגבי האיומים כלפי אשתו", אמר. באינטרפול, הסתפקו באמירה כי הם מודאגים מה"היעלמות המדאיגה" של מנג וכי "מדובר בעניין שנוגע לרשויות בצרפת ובסין".



לפי דיווח בלתי מאושר, נשיא האינטרפול נעצר לחקירה מיד עם נחיתתו, וההערכות הן כי מדובר בצעד ענישה מצד המשטר בבייג'ינג. החקירה נפתחה ביום שישי אחרי שרעייתו של מנג (64), שנבחר לתפקידו לפני שנתיים, דיווחה לרשויות בצרפת כי לא שמעה מבעלה מאז טס מליון, שם שוכן מטה האינטרפול, לסין ב-25 בספטמבר. גורם משטרתי ציין כי מנג "לא נעלם בצרפת" וכי מדובר ב"היעלמות מדאיגה".

לפי דיווח ביומון סאות' צ'יינה מורנינג פוסט מהונג קונג, מנג, שגם משמש סגן השר הסיני לביטחון הציבור, "נלקח" לתשאול מיד לאחר נחיתתו על ידי "רשויות המשמעת". עדיין לא ברור מה הרקע לחקירה והיכן מוחזק הפקיד הבכיר. עד כה עוד לא יצאה הודעה רשמית מסין בנוגע לנסיבות הפרשה.
אחת ההערכות המובילות היא שמנג איבד את אמונו של נשיא סין, שי ג'ינפינג, בין השאר בשל קשריו בעבר עם ז'ו יונגקאנג, שהיה יריבו של שי וחבר בהנהגת המפלגה הקומוניסטית ומרצה כעת מאסר עולם על שוחד וניצול לרעה של סמכותו. מאז עלייתו של שי לשלטון בשנת 2012, נעצרו מאות פקידי ממשל ברחבי סין, בהם גם בכירים ביותר, ונשלחו למאסר כאשר הרשויות הסבירו כי מדובר במאבק נגד נגע השחיתות. עם זאת, פרשנים העריכו כי מדובר בצעד מכוון של שי על מנת לבסס את שלטונו. 
אחרי מינויו של מנג, הביעו ארגוני זכויות אדם חשש כי הוא יסייע למשטר הסיני לרדוף אחרי מתנגדי המשטר ברחבי העולם באמצעות צווים על מבוקשים. מנג אמור למלא עד שנת 2020 את התפקיד הסמלי, שבמסגרתו הוא ניהל את הוועדה המנהלת שמספקת את ההכוונה לאינטרפול, סוכנות השיטור שבה חברות 192 מדינות. עם זאת, את הניהול השוטף של הסוכנות מבצע מזכ"ל האינטרפול, יורגן סטוק.