נשיא סוריה, בשאר אסד, אמר היום (ראשון) בכינוס נדיר בשנים האחרונות של הוועד המרכזי של מפלגת הבעת' הסורי, שהוא עומד בראשו, כי "ההיסטריה של המערב לפני הקרב על אידליב נבעה מהעובדה שמדובר בסוגיה גורלית עבורם". לדבריו, ניצחון הסורים מהווה כישלון של תוכניותיהם נגד סוריה, הם רואים בנו איום על התוכניות האזוריות כמו עסקת המאה.
הוא הוסיף: "אין להפריד בין מה שמתרחש לאחרונה לבין מה שמכונה ׳עסקת המאה׳. מדובר בסוגייה ישנה - כמו הסוגייה הפלסטינית, אך מזרזים אותה לאחרונה מאחר ומדינות רבות יצאו ממעגל העימות עם האויב הישראלי". אסד טען, לפי סוכנות הידיעות הסורית "סאנ"א", כי "עמדתנו לגבי אידליב שמחוז זה, כמו יתר המחוזות, חייב להשתחרר מידי הטרוריסטים ולשוב לשליטת המדינה הסורית".
הנשיא הסורי הסביר כי "ההסכם הוא זמני, שהמדינה השיגה באמצעותו הישגים בשטח, ובראשם מניעת שפיכת הדם". הוא הוסיף: "ככל שניצחנו בשטח, אויביה של סוריה יעשו מאמצים אינטנסיביים להתיש אותנו צבאית, מדינית, כלכלית וחברתית. אנחנו נהיה בפני אתגרים פנימיים מסוכנים לא פחות מהמלחמה". הוא סיכם: "לפנינו מערכה לשיקום חלק מהחברה שאימצו את הכאוס והטרור, כדי שאלה לא ינוצלו על ידי האויב לפגיעה בסוריה בעתיד".