המרכז למעקב אחר הוריקנים דיווח הבוקר (רביעי) כי הוריקן "מייקל" התחזק והפך למסוכן באופן קיצוני, ועלה לעוצמה 4 כשהוא בדרכו לפלורידה. על פי הדיווח, הגעתה של הסופה תכלול רוחות עזות וגשמים כבדים הצפויים לאורך חופי המפרץ הצפון מזרחיים של ארצות הברית. עוד נמסר, כי רגיעה תתרחש רק לאחר שההוריקן יחלוף על פני המדינות הדרום מזרחיות.
 
המרכז למעקב אחרי הוריקנים דיווח אתמול שעין הסערה של ההוריקן היא במרחק של כ־630 ק"מ מפלורידה והוא מתקדם במפרץ מקסיקו ומלווה ברוחות במהירות של 155 קמ"ש. 

הוריקן "מייקל" צילום: רויטרס
הוריקן "מייקל" צילום: רויטרס

החזאים הזהירו מפני גלים גבוהים באזורי החוף וכמות גשמים גבוהה של כ־200 מ"מ שעלולים לגרום להצפות נרחבות ולשיטפונות פתע, נוסף לרוחות חזקות ולסכנה של סופות טורנדו מקומיות. "אלה סכנות שמאיימות על חיי אדם", נאמר בהודעה.


בתוך כך, מושל פלורידה ריק סקוט הכריז על מצב חירום ב־35 מהמחוזות של המדינה לקראת הגעתו של ההוריקן והפעיל 1,250 מאנשי המשמר הלאומי, ועוד רבים מאנשי המשמר נמצאים בכוננות. "מייקל הוא סופה מפלצתית שהופכת למסוכנת יותר ויותר", הזהיר סקוט. 

אתמול גם החל פינוי של אלפי תושבים מאזורי החוף בצפון־מערב פלורידה, אם כי הרשויות הודו כי יהיו גם מי שיחליטו להישאר בבתיהם. "אם מישהו רוצה להישאר פה, הוא צריך להיות מסוגל לדאוג לעצמו לאורך תקופת זמן", אמר ביל דוזייר, נציב של מחוז ביי. "אל תצפו שהממשל יסייע לכם לדאוג לעצמכם. אתם צריכים לדאוג לכך".