הוריקן "מייקל" גבה קורבן ראשון הלילה (חמישי), לאחר שעץ קרס על אדם בפלורידה. הסופה, שנחשבת להוריקן החזק ביותר שפגע בארצות הברית בחודש אוקטובר נחלשה לדרגה 1 כשהגיעה לג'ורג'יה, עם רוחות במהירות של 120 קמ"ש, אך רק לאחר שהותירה נזק כבד של הצפות, עצים ועמודי חשמל שנפלו, ואף מבנים שקרסו מעוצמת הפגיעה בפלורידה. נשיא ארה"ב דונלד טראמפ התייחס לסופה במהלך נאום בחירות שנאם ושלח את תמיכתו לנפגעים מהסופה. 

למרות ההיחלשות, במרכז ההוריקנים הלאומי חוזים כי הסופה תתחזק שוב ככל שתתקדם לעבר החוף המזרחי של ארצות הברית ותיהפך לסופת ציקלון פוסט-טרופית. עוד נמסר כי בקרוליינות עשים לרדת 20 ס"מ של גשמים. 
 

מוקדם יותר היום הזהירו במרכז הלאומי כי הסופה עלולה להוביל ל"נזק  קטסטרופלי", ולגרום להרס בבניינים ובתים רבים. במרכז צופים אף הפסקות חשמל שיכולות להימשך מספר שבועות ואולי גם חודשים. בהתאם, כ-375 אלף תושבים בפלורידה נקראו להתפנות מהאזור, אך עדיין רבים העדיפו להישאר ולהתבצר בבתיהם מתוך ההנחה כי התקשורת מנפחת את המצב. 



 




הוריקן מייקל מכה בפלורידה. צילום: רויטרס


על פי הדיווחים, "מייקל" צפוי להיות בין אחת הסערות החזקות ביותר שהכו בחופי פלורידה. הסופה האחרונה שעמדה על עוצמה מספר 4 שהכתה במדינה הייתה הוריקן "אירמה", שהתרחשה בספטמבר 2017. את המכה החזקה ביותר יחושו כפי הנראה באזור העני יותר במדינה, וייתכן כי הסופה אף תגיע אל המדינות ג'ורג'יה וצפון ודרום קרוליינה, שעדיין מתאוששות מהוריקן "פלורנס". 

בתוך כך, מושל פלורידה ריק סקוט הכריז אמש על מצב חירום ב־35 מהמחוזות של המדינה לקראת הגעתו של ההוריקן והפעיל 1,250 מאנשי המשמר הלאומי, ועוד רבים מאנשי המשמר נמצאים בכוננות. "מייקל הוא סופה מפלצתית שהופכת למסוכנת יותר ויותר", הזהיר סקוט. בהתאם, נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, צייץ היום בדף הטוויטר שלו תמיכה במדינה, וכתב: "כולנו עם פלורידה".