נשיא ארצות הברית שוחח הערב (שלישי) עם יורש העצר הסעודי מוחמד בן סלמאן בנוגע לחקירת היעלמותו של העיתונאי הסעודי הגולה, ג'מאל חשוקג'י, והאחרון הבטיח לו כי החקירה בעניין "נערכת ומתרחבת". לאחר השיחה אמר טראמפ כי "בן סלמאן הכחיש מכל וכל מעורבות או ידיעה על שהתרחש בקונסוליה באיסטנבול", והוסיף כי "במהלך השיחה היה מזכיר המדינה ליד בן סלמאן, ויורש העצר הבטיח כי החקירה שמנהלת סעודיה תהיה מקיפה ומלאה, וכי תשובות בנושא יגיעו בקרוב". עוד אמר טראמפ לרשת פוק האמריקאית כי זאת תהיה התפתחות שלילית אם יורש העצר או המלך סלמאן ידעו מראש על היעלמות העיתונאי".



"זה תלוי האם המלך או יורש העצר ידעו על כך מראש. הכי חשוב זה לברר מה קרה, אך אם הם ידעו על זה מראש, זה יהיה רע". מי שהביע ביקורת חריפה הרבה יותר כלפי הסעודים היה הסנאטור הרפובליקני לינדזי גרהאם, שקרא למלך להחליף את יורש העצר. "הוא צריך ללכת", אמר גרהאם ופנה לסעודיה, "אם אתם מקשיבים, יש הרבה אנשים טובים שאתם יכולים לבחור בהם, אבל בן סלמאן טימא את עצמו ואת סעודיה".



מפגין עם תמונתו של ג'מאל חשוגי
מפגין עם תמונתו של ג'מאל חשוגי



כזכור, העיתונאי שנחשב למבקר של משפחת המלוכה, נכנס לקונסוליה הסעודית באיטסנבול בתחילת החודש, ומאז נעלמו עקבותיו. הרשויות בטורקיה חושדות כי במהלך שהותו באיסטנבול, חוליית חיסול של כ-15 איש חקרו אותו בעינויים עד שמת כתוצאה מכך, ולאחר מכן גופתו בותרה והוברחה מטורקיה. החוקרים בטורקיה אף טוענים כי שעונו החכם של חשוקג'י הקליט את האירוע.



אתמול דווח ב-CNN כי סעודיה מתכננת להודות בכך שהעיתונאי נהרג במהלך חקירה שהשתבשה, ובוצעה על ידי כוחות הביטחון הסעודים על אדמת טורקיה הדיווח מסתמך על שני מקורות עלומים. מקור אחד הזהיר כי הדוח העוסק בנושא עדיין בהכנה, ולכן עשוי להשתנות. המקור השני טען כי הדוח צפוי להסיק כי המבצע בוצע ללא אישור וכי המעורבים בו יישאו באחריות לכך.