כ־40% מיהודי אנגליה שוקלים לעלות לארץ אם ג'רמי קורבין ייבחר לראשות הממשלה - כך מעריכים בסוכנות היהודית. בימים אלה נערכים בסוכנות לקליטה של אלפי יהודים מהאי הבריטי, בעקבות גלי האנטישמיות ששוטפים את הממלכה. בשבוע שעבר אושפזו שתי יהודיות בבית חולים אחרי שהותקפו בעצרת של קורבין, ובסוף השבוע התגלו בקרבת לונדון צלבי קרס שרוססו על עמודים. 
ארגון Community Security Trust של יהודי בריטניה, דיווח על 720 מקרים של אנטישמיות בשנה האחרונה לבדה. לפי נתוני ארגון CST, בתקופה זו הותקפו 23 אנשי ציבור יהודים ואירעו 36 התקפות על בתי כנסת ו-50 התקפות על בתי ספר יהודיים, ובשני מקרים הושחתו קברים במנצ'סטר. 
יהודים בבריטניה ששוחחנו עמם טענו כי פנו לאחרונה למנהיג מפלגת הלייבור ג'רמי קורבין בדרישה שיגנה חברי פרלמנט ממפלגתו שפרסמו בתקשורת מאמרים אנטישמיים, אולם לדבריהם לא זכו להתייחסות מצדו. קורבין עצמו מציג עמדות פרו־פלסטיניות ומנצל כל במה אפשרית לתקוף את ישראל. בעבר אף השתתף בטקס לזכר האחראים לרצח הספורטאים היהודים באולימפיאדת מינכן.

כאשר ראש הממשלה בנימין נתניהו תקף את קורבין על מדיניותו, הוא לא היסס לענות במתקפה משלו: "מה שראוי לגינוי הוא הרג הפלסטינים על ידי כוחות צה"ל", אמר. בהזדמנות אחרת אמר כי חוק הלאום בישראל הוא בושה וחרפה.
יו"ר מפלגת העבודה אבי גבאי שלח מכתב חריף לקורבין ואיים לנתק את הקשר בין העבודה ללייבור, אך קורבין כלל לא כיבד אותו בתשובה. בשנת 2017 עלו 340 עולים מבריטניה, ואילו עד כה, כשנותרו יותר מחודשיים לתום השנה האזרחית, עלו לארץ כ־370 איש מבריטניה. 
מרק ומנדי לואיס הגיעו השבוע לישראל כדי להכשיר את הקרקע לקראת עלייה בחודשים הקרובים. "אני מתחרט שלא עליתי כשהייתי צעיר", אומר מרק, עורך דין שנאבק כבר שנים בגורמים פרו־פלסטיניים בממלכה, "הסיבה המרכזית לכך שהחלטנו להגר היא שהשמאל הקיצוני השתלט על אנגליה והוא מבשר את תקופת האנטישמיות החדשה במדינה. נסעתי היום במונית בתל אביב והנהג אמר 'הגעת הביתה'. הוא צדק. כאן אני מרגיש בבית".
"כל יום שבו אני מתעוררת ורואה מולי את הנופים של ישראל", ממשיכה מנדי, "אני מרגישה חזקה. לאור כל מה שקורה באנגליה אני חוששת שההיסטוריה הנוראית חוזרת, אבל לשמחתי אני בישראל, ואני חשה בטוחה".
ליאמי לורנס, מנהל התנועה להשארת העולים בארץ, אומר: "מצער לשמוע שיהודים צריכים לברוח ממדינתם, אבל לפחות יש להם לאן לברוח. התנועה שלנו עוזרת כבר כיום לרבבות עולים ונערכת לקלוט עולים רבים נוספים".
ג'ניס קיי הבריטית הישראלית הקימה את קבוצת הפייסבוק הפופולרית Brits Living in Israel המונה כ־6,000 בריטים שגרים בישראל, במטרה לתמוך בבריטים שגרים בישראל. "עצוב לנו שבגלל אנטישמיות ומנהיגות לא טובה יהודים נאלצים לעלות לארץ. אנחנו נשמח להציע תמיכה לכל העולים הבריטים החדשים ונסייע להם בכל צורכיהם".
מדוברות הלייבור נמסר בתגובה: "אנחנו מתחייבים לדאוג לשמירתם ולביטחונם של יהודי בריטניה. קורבין דיבר על בניית האמון ועל הצורך להילחם באנטישמיות".