אומנם לא היו קורבנות בנפש והאקדח התברר כאקדח צעצוע, אבל מעשהו של תלמיד בן 15 בבית ספר תיכון טכני בפרבר קרטיי, ממזרח לפריז, הסעיר את דעת הקהל ואת צמרת המדינה. בסרטון, שהפך לוויראלי והופץ ברשתות החברתיות, נראה התלמיד מכוון אקדח לעבר מורתו ודורש ממנה שתרשום אותו בגיליון הנוכחות, אף שאיחר לשיעור. תלמיד אחר נראה עושה תנועות מגונות לעבר המצלמה. התלמיד המאיים נעצר וצפוי לו סילוק מבית הספר ועונש של עד שלוש שנות מאסר.



הפרשה הביאה לתגובות נזעמות של פוליטיקאים והורים, שנחרדו ומחו לא רק על המעשה עצמו, אלא גם על האפשרות להכניס נשק לבית הספר. מנהיגת הימין הקיצוני מרין לה פן הדגישה את תגובתה השלווה של המורה, שאינה נראית מבוהלת או נרעשת, אלא מפגינה מעין עייפות. המורה גם התלוננה רק אחרי שהסרטון הופץ. מכאן הסיקה לה פן שמדובר במעשה רגיל במערכת החינוך בפרברים.





המורה טענה מצדה כי היא נבהלה וחשבה שמדובר בנשק אמיתי. לכן, לדברי המורה, היא השתדלה להגיב באיפוק, אך לאחר מכן הייתה שרויה בהלם ויצאה לביתה ולכן התלוננה רק למחרת.



לאחר שהנשיא עמנואל מקרון הביע זעזוע וצייץ שאסור שמקרים כאלה יישנו, שר החינוך, שקיים התייעצות חירום עם שר הפנים, הבטיח תוכנית פעולה נגד האלימות בבתי הספר והחזרת האוטוריטה של המורים לפני שיקרה אסון של ממש. במקביל, מעורר ספרם של צמד עיתונאים תחקירנים מהעיתון "לה מונד" סערה. השניים ערכו תחקיר בפרברים בעלי רוב מוסלמי של פריז וחזרו עם עדויות על השתלטות האסלאם על מוסדות ציבור, כולל המשטרה.


אחד הסיפורים מתאר אירועים שנערכו עבור השוטרים המוסלמים, שבהם הוגש אוכל חלאל (כשרות מוסלמית) בלבד.