דיווחים פלסטינים: הג'יהאד האיסלאמי הסכים להפסקת אש, צה"ל הכריז על חזרה לשגרה

דיווחים פלסטינים: הג'יהאד האיסלאמי הסכים להפסקת אש, כך דווח היום (שבת) בתקשורת הפלסטינית. המועצה האזורית אשכול מסרה לתושבים כי בסיום הערכת מצב, הוסרה ההנחיה להימצא בסמיכות למרחבים מוגנים. עם זאת, ההגבלות על ההתכנסויות - מאה איש במקום פתוח ו-500 במקום סגור נותרה בעינה. בנוסף, לא חל שינוי גם בנושא העבודה החקלאית - היא מאושרת רק בתיאום ואישור פרטני מול החטיבה המרחבית.



בתוך כך, דובר צה"ל מסר כי צה"ל תקף באמצעות מטוסי קרב שמונה יעדי טרור בשלושה מתחמים צבאיים של ארגון הטרור ברצועת עזה. בין היעדים שהותקפו אתרים לייצור אמצעי לחימה בצפון רצועת עזה ומפעל לייצור ציוד לדיפון מנהרות בדרום רצועת עזה. התקיפות בוצעו בתגובה למתקפת הרקטות שמוביל הארגון משעות הלילה לעבר יישובי הדרום.



מדובר צה"ל נמסר כי "צה״ל רואה בחומרה רבה את מתקפת הרקטות שבוצעה הלילה לעבר ישובים בשטח ישראל. הג׳יהאד האיסלאמי הפלסטיני הוביל את המתקפה בעידוד משלחי הטרור האיראניים ועל רקע אווירה מאפשרת טרור, שמוביל ארגון הטרור חמאס במרחב גדר המערכת. ארגון הטרור חמאס נושא באחריות לכל הנעשה ברצועת עזה וממנה, והוא יישא בהשלכות לפעולות הטרור המופעלות נגד אזרחי ישראל".



לכתבה המלאה

צה"ל תקף מטרות של הג'יהאד האסלאמי. צילום: דובר צה"ל
צה"ל תקף מטרות של הג'יהאד האסלאמי. צילום: דובר צה"ל


נתניהו ערך ביקור מדיני רשמי בעומאן


ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו שבו לישראל אתמול בתום ביקור מדיני רשמי בעומאן, שם נפגשו עם שליט עומאן, הסולטאן קאבוס בן סעיד. נתניהו ורעייתו הוזמנו לביקור על-ידי שליט עומאן לאחר מגעים ממושכים שהתנהלו בין המדינות. ביקורו של נתניהו בעומאן הוא המפגש הרשמי הראשון בדרג זה, מאז שנת 1996.



יחד עם ראש הממשלה ורעייתו השתתפו בביקור ראש המוסד יוסי כהן, היועץ לביטחון לאומי ור' המל"ל מאיר בן-שבת, מנכ"ל משרד החוץ יובל רותם, ראש הסגל יואב הורוביץ והמזכיר הצבאי לראש הממשלה תא"ל אבי בלוט. בהודעה המשותפת לסיכום הביקור נמסר כי בפגישה נדונו הדרכים לקידום תהליך השלום במזרח התיכון וכן נדונו מספר נושאים בעלי עניין משותף למען השגת שלום ויציבות במזרח התיכון.



בתוך כך, שר החוץ של עומאן הכריז כי יש לקבל את ישראל כמדינה לגיטימית באזור: "ישראל היא מדינה נוכחת באזור שלנו, וכולם מבינים זאת. העולם מודע לכך". הוא הוסיף כי "אולי הגיע הזמן שישראל תזכה ליחס דומה שלו זוכות מדינות אחרות, ושתישא גם באותן חובות". בהתייחס לסכסוך הישראלי-פלסטיני, אמר: "אנחנו לא אומרים שהדרך סלולה, אבל העדיפות שלנו היא לשים קץ לסכסוף ולעבור לעולם חדש".



לכתבה המלאה



הזוג נתניהו ושליט עומאן אל סעיד. צילום: לע"מ
הזוג נתניהו ושליט עומאן אל סעיד. צילום: לע"מ



ה-FBI עצר חשוד בשליחת מעטפות הנפץ בארצות הברית


הרשויות בארצות הברית עצרו אמש חשוד במעורבות בשליחת מטעני חבלה במעטפות למנהיגי הדמוקרטים, בכירים לשעבר ומבקרים של הנשיא דונלד טראמפ, כך דווח ברשת CNN. הבולשת הפדרלית מסרה כי החשוד הוא סיזר סאיוק, בן 56. שני עדי ראייה אמרו כי הם שמעו פיצוץ עז בעת שהוא נעצר, במגרש חנייה בעיירה ליד פורט לודרדייל שבמדינת פלורידה.



לפי דיווחים בארצות הברית, סאיוק רשום כרפובליקני ובעל עבר פלילי. על טנדר שבבעלותו הודבקו סטיקרים שהביעו תמיכה בנשיא טראמפ. מוקדם יותר דווח כי שתי מעטפות נוספות נשלחו לסנטור הדמוקרטי קורי בוקר ולראש המודיעין הלאומי לשעבר ג'יימס קלפר.



הנשיא טראמפ הודיע על המעצר והבטיח כי האחראים למשלוח מעטפות הנפץ יובאו לדין "מהיר ובטוח". במהלך נאום בפני מנהיגים שחורים צעירים בבית הלבן, טראמפ אמר כי משלוחי מטעני החבלה הם "מעשים מתועבים שאין להם מקום" בארצות הברית.



לכתבה המלאה
\

סיזר סאיוק. צילום: רויטרס
סיזר סאיוק. צילום: רויטרס


גורם ישראלי: "ירי הרקטות על ידי הג'יהאד האיסלאמי הוא התגובה האיראנית לביקור נתניהו בעומאן"


מקור ישראלי אמר היום (שבת) לאתר הסעודי "אילאף" כי "שיגור הרקטות על ישראל על ידי הג'יהאד האיסלאמי, ושתיקת חמאס הם התגובה האיראנית לביקורו של ראש הממשלה בנימין נתניהו בעומאן". לדברי המקור, איראן מודאגת מאוד מקבלת הפנים של הסולטאן קאבוס בן סעיד לראש הממשלה במסקט. עוד אמר המקור כי "התגובה של איראן הייתה להורות לג'יהאד האיסלאמי להסלים את המצב ברצועה, כדי לגרור את ישאל לעימות נרחב נגד הרצועה, דבר שיוביל להפסקת כל השיחות בין עומאן לישראל. הם מנסים להחזיר את המצב לנקודת ההתחלה, כפי שקרה בשנת 2000 כאשר עומאן הפסיקה את היחסים עם ישראל בעקבות האינתיפאדה השנייה".



הגורם הישראלי אמר לכתב העיתון, כי המסר בפגישה בין נתניהו וקאבוס, מלבד עצם זה שמטרת הפגישה היא קירוב בין הישראלים והערבים, הוא גם העובדה שנתניהו בעצם מביא את השלום לעולם הערבי. הדבר יכול להועיל לו בבחירות הקרובות, שככל הנראה יוקדמו. הביקור בא כדי להגיד לאיראן, שישראל מתחילה להיכנס בצורה פומבית למדינות המפרץ הפרסי. 



לכתבה המלאה

בנימין נתניהו ושליט עומאן אל סעיד. צילום: רויטרס
בנימין נתניהו ושליט עומאן אל סעיד. צילום: רויטרס


נתניהו: "אלוף אביב כוכבי הוא המועמד הראוי להיות הרמטכ"ל"



לשכת ראש הממשלה מסרה אתמול כי ראש הממשלה בנימין נתניהו סבור שאלוף אביב כוכבי הוא המועמד הראוי להיות הרמטכ"ל הבא של צה"ל. מועמדותו תובא לממשלה לאחר אישור ועדת גולדברג. גורמים בסביבת נתניהו אומרים: "הבחירה של כוכבי מגיעה על רקע העובדה שכוכבי הוא המועמד המנוסה ביותר ולאחר ששר הביטחון ירד מהבחירה הראשונה שלו באלוף ניצן אלון, וכן ההבנה שאייל זמיר לא צבר מספיק ניסיון, לכן סביר שימונה לסגן הרמטכ"ל הבא".



גורמים בסביבת שר הביטחון אביגדור ליברמן אמרו: "אנו מברכים על תמיכתו של ראש הממשלה במינוי. שר הביטחון ליברמן ניהל תהליך סדור, עקבי ודיסקרטי, מתחילתו ועד סופו, והגדיר מבעוד מועד 4 מועמדים. הבחירה בסגן הרמטכ"ל, אלוף אביב כוכבי, היתה טבעית ומתבקשת. כל השאר זה בדיות והמצאות. סגן הרמטכ"ל הבא יבחר לאחר מינויו של אלוף כוכבי לרמטכ"ל, בהתייעצות בינו לבין שר הביטחון, כמקובל מאז ומעולם". הדברים באים ככל הנראה בתגובה לדיווח בחברת החדשות לפיו נתניהו לא עודכן על החלטת שר הביטחון.



הרמטכ"ל, רב-אלוף גדי איזנקוט, נפגש היום עם סגנו, האלוף כוכבי, ובירך אותו על בחירתו כמיועד לתפקיד ראש המטה הכללי ה-22 של צה"ל. מוקדם יותר שוחח הרמטכ״ל עם האלופים יאיר גולן, ניצן אלון ואייל זמיר והודה להם על ההתמודדות הראויה. הרמטכ״ל הוסיף כי האלוף כוכבי הוא קצין מצטיין בעל ניסיון קרבי ומבצעי רחב היקף בגזרות השונות ששירת בשורה של תפקידי פיקוד, שטח ומטה בהם הצטיין לאורך השנים ואשר הכשירו אותו לתפקיד הרמטכ"ל ה-22 של צה״ל.



לכתבה המלאה

אלוף אביב כוכבי. צילום: מרים אלסטר, פלאש 90
אלוף אביב כוכבי. צילום: מרים אלסטר, פלאש 90


כ- 120 אלף מטיילים פקדו היום את שמורת הטבע והגנים הלאומיים



כ-120 אלף מטיילים ניצלו את השבת הנעימה ופקדו היום את שמורות הטבע והגנים הלאומיים. בין האתרים הבולטים היו: שמורות הטבע הבניאס ועין גדי והגנים הלאומיים מצדה, קיסריה, קומראן וירקון תל אפק, שם ערכה רשות הטבע והגנים את פעילות פקחים צעירים, יום שמוקדש כולו לעבודתם המרתקת והחשובה של הפקחים. במסגרת פעילות זו התנסו המבקרים באופן חוויתי בעבודתם המגוונת של הפקחים כגון : ספירת עדרי צבאים, זיהוי ציפורים, בדיקה ומדידה של איכות מים, אכיפת צייד לא חוקי וסחר לא חוקי בחיות בר , כיבוי שריפות ובפעילויות נוספות לשמירה על הטבע.



מטיילים בשמורת נחל מערות. צילום: שלומית שביט, רשות הטבע והגנים
מטיילים בשמורת נחל מערות. צילום: שלומית שביט, רשות הטבע והגנים