סזאר סאיוק, תושב פלורידה בן ה-56 ששלח לפחות 13 חבילות נפץ בדואר למנהיגים דמוקרטים ולכלי תקשורת שונים, היה בעבר חשפן שחלם להפוך למתאבק מקצועי, כך על פי דיווחים שונים בכלי תקשורת בארה"ב. מארגן האירועים טוני ולנטיין סיפר כי סאיוק היה "שרירן שרצה להפוך למתאבק - זה היה חלומו". לדבריו, "הוא לא באמת הצליח למצוא את הנישה שלו בחיים, ואני משער שהוא מצא אותה עכשיו. במהלך שנות התשעים הוא נדד ממיניסוטה לקליפורניה ואז לפלורידה, הוא היה כמו צועני".

לדבריו ולנטיין, הוא העיד עבור סאיוק בפרשת גניבת רכב ב-2014, כאשר הועסק כמנהל מועדון חשפנות בו אף רקד. "לא אעסיק אותו שוב. הוא בן 900 עכשיו בערך. אני לא אעסיק חשפן בן 50 או 60". 
קרוב משפחתו של סאיוק סיפרה ל-NBC כי הוא עבד כ"רקדן אקזוטי" וסדרן במועדני חשפנות רבים. "הוא היה נשמה אבודה. לא דיבר עם משפחתו והייתה לו בעיה עם סטרואידים", אמר קרוב המשפחה. "הוא היה במועדוני החשפנות מאז גיל 22, אלו היו חייו". סאיוק נראה גאה בגופו. בשנת 2010, הוא פרסם קולאז' תמונות בפייסבוק בו הוא נראה ללא חולצה ומבליט את שריריו. 
 
 

רשומות בית המשפט מראות כי סאיוק הגיע לפשיטת רגל בשנת 2012. בתביעה שהגיש כתב שהוא "חי עם אמו" באוונטורה, פלורדה, ועבד במשך שנה כ"מנהל חנות" של חברת השקעות בהוליווד. 

על פי הוושינגטון פוסט, חלק מהרמזים שהובילו את ה-FBI אל סאיוק ובעקבותם הוא נתפס היו טביעת אצבע אחת ומספר מילים שנכתבו בשגיאות כתיב. סאיוק, שנחשב לתומך של הנשיא טראמפ, חשוד כאמור בשליחתן של כל מעטפות הנפץ, אולם טביעת האצבע נמצאה רק על החבילה שנשלחה למקסין ווטרס.
 
טביעת האצבע היוותה פריצת דרך לחוקרים, ואחריה הגיעו גם איכוני הטלפון הסלולרי שלו ודגימות DNA המצביעות עליו כשולח מטעני החבלה. בנוסף, שגיאות כתיב כמו שמופיעות בחבילות מופיעות גם בפוסטים שהעלה סאיוק לחשבונותיו ברשתות החברתיות.