חברי צוות החקירה הסעודי שנשלח לטורקיה על מנת לחקור את נסיבות רציחתו של העיתונאי הסעודי, ג'מאל חשוקג'י, ניסו לטשטש את הראיות מזירת הרצח במהלך שהותם במדינה, כך אמרו היום (שני) בכירים טורקים.

לדברי הגורמים, המעורים בפרטים, מנהיגים סעודים בכירים שלחו כימאי ואיש המתמחה בהרעלות לאיסטנבול, ודרשו מהם לנקות את זירת הרצח לפני הגעתם של החוקרים הטורקים למקום. "אנחנו מאמינים כי שני סעודים הגיעו לטורקיה על מנת להסתיר את הראיות המעידות על רצח חשוקג'י, לפני שהמשטרה הטורקית תגיע למקום", טען אחד מהם. 


בתוך כך, הלילה קראו בניו של העיתונאי הסעודי, בריאיון מיוחד ל-CNN, להחזיר את גופת אביהם. סלאח ועבדאללה חשוקג'י, שכינו את אביהם "אמיץ, נדיב ואמיץ מאוד", אמרו כי הם סבלו שבועות של ייסורים וחוסר ודאות בעקבות היעלמותו ומותו.

"אני מאוד מקווה שמה שקרה לא כאב לו ושהיה לו מוות מהיר וללא סבל", אמר עבדאללה בן ה-33, בעוד שאחיו סלאח אמר: "כל מה שאנחנו רוצים עכשיו הוא לקבור אותו במדינה עם שאר בני משפחתו. דיברתי על זה עם השלטונות הסעודים ואני רק מקווה שזה יקרה בקרוב"."

"הוא היה אדם מתון", הוסיף סאלח, שתיאר את אביו כ"אדם מאושר ואב מדהים". "אני רואה הרבה אנשים יוצאים עכשיו ומנסים לספח אליהם את מורשתו ולצערי חלק מהם משתמשים בזה בצורה פוליטית שאנחנו לגמרי לא מסכימים איתה".