יורש העצר הסעודי, מוחמד בן סלמאן, הציג היום (שני) את הפרויקט לבניית כור המחקר הגרעיני הראשון בממלכה, כך לפי סוכנות הידיעות הסעודית. הנסיך הסעודי השיק שבעה מיזמים אסטרטגיים בתחומי האנרגיה המתחדשת, האנרגיה האטומית, הרפואה הגנטית ותעשיית המטוסים במהלך בעיר ע"ש המלך עבד אל-עזיז. שני המיזמים המשמעותיים ביותר שהוצגו כוללים כור מחקר גרעיני ומרכז לפיתוח מטוסים. 



כזכור, לפני כחודשיים וחצי הודיע צוות של הסוכנות הבין לאומית לאנרגיה אטומית, בסיום ביקור בסעודיה, כי ישנן תשתיות בסיסיות ראויות להקמת כור גרעיני ראשון על אדמתה, כך על פי דיווח שפורסם בעיתון "עוכאז" הסעודי.
 ראש הצוות של הסוכנות, פאווזיה בסטוס, הצהיר אז כי סעודיה מוכנה לקראת בניית הכור הגרעיני הראשון בשטחה. הדיווח מפי הצוות אישר כי "ריאד עשתה התקדמות משמעותית בפיתוח תשתית גרעינית". 

שלושה חודשים לפני כן אמר שר החוץ הסעודי, עאדל אל ג'ובייר, בראיון לרשת CNN כי "סעודיה תפתח תוכנית גרעין משלה אם איראן תעשה זאת". כשנשאל אם ריאד "תבנה פצצה בעצמה" במקרה שבו טהרן תנצל את פרישת ארצות הברית מהסכם הגרעין על מנת לחדש את תוכנית הנשק הגרעיני שלה, ג'ובייר השיב: "אם איראן תרכוש יכולת גרעינית, אנחנו נעשה כל שביכולתנו לעשות את אותו הדבר".