בית הנבחרים האמריקאי חזר הלילה (רביעי) לשליטת המפלגה הדמוקרטית אחרי שמונה שנים, בעוד הרפובליקנים הצליחו לשמור על הרוב בסנאט – כך הסתיימו בחירות אמצע הקדנציה הדרמטיות והמתוחות בארה"ב שהוגדרו כמשאל עם על מדיניותו של הנשיא דונלד טראמפ, שנתיים לאחר ניצחונו הדרמטי. למרות הכישלון בבית הנבחרים, טראמפ הגדיר את התוצאות "הצלחה אדירה". 
 
רשתות השידור האמריקאיות הכריזו כי הדמוקרטים יצליחו להשיג את המינימום הדרוש של 23 מושבים נוספים על מנת להפוך למפלגה הגדולה בבית הנבחרים, כאשר לפי ההערכות הם עשויים לזכות בסך הכל ב-35 מושבים נוספים על חשבון הרפובליקנים ששלטו בבית התחתון של הקונגרס מאז 2010. 
 
בסנאט, לעומת זאת, הצליחו הרפובליקנים לשמור על הרוב שלהם והם אף צפויים להגדיל את כוחם אחרי שביצעו לפחות ארבעה מהפכים עד כה. הסנאטור הדמוקרטי מפלורידה, ביל נלסון, שכיהן מאז שנת 2000, הפסיד אחרי קרב צמוד למושל הרפובליקני היוצא, ריק סקוט, בעוד הסנאטורית הדמוקרטית, קלייר מקסקיל, שניסתה להיבחר לכהונה שלישית, הפסידה ליריבה הרפובליקני, ג'וש האולי. בדקוטה הצפונית, גבר קווין קריימר הרפובליקני על הסנאטורית הדמוקרטית, היידי הייטקמפ, ובאינדיאנה ניצח מייק בראון הרפובליקני את הסנאטור הדמוקרטי המכהן ג'ו דונלי. 

צילום: רויטרס
 
בטקסס, שם התנהל קרב מסקרן ביותר, הצליח הסנאטור טד קרוז הרפובליקני, שהתמודד בפריימריז לנשיאות והפסיד לטראמפ, לשמור על כיסאו אחרי שגבר על יריבו הדמוקרטי, בטו אורורק. בנאום ההפסד, הצהיר אורורק כי הוא מוכן "לסייע לקרוז על מנת להבטיח שטקסס תעזור להוביל את המדינה באופן שיקרב בינינו בדברים הגדולים שאנחנו רוצים להשיג". מיט רומני, מושל מישיגן לשעבר שהיה המועמד הרפובליקני לנשיאות לפני שש שנים והפסיד לברק אובמה, גם יהיה בוושינגטון אחרי שניצח בבחירות לסנאט מטעם מדינת יוטה.  
 

Tremendous success tonight. Thank you to all!

המהפך בבית הנבחרים צפוי לספק לדמוקרטים הזדמנות לעכב או לסכל צעדי חקיקה של ממשל טראמפ בשנתיים הקרובות, בייחוד בתחום ההגירה, ובנוסף הם צפויים להגביר את הפיקוח על התנהלות הממשל. עם זאת, כוחם של הדמוקרטים עדיין יהיה מוגבל בשל הרוב הרפובליקני בסנאט, שבין השאר יאפשר לטראמפ לקדם מינויים חדשים בקלות רבה יותר, כולל בבית המשפט העליון אם יתפנו מושבים נוספים. 

טראמפ, שהתגייס לסייע למועמדים הרפובליקנים במדינות רבות עד הרגע האחרון ואף הצהיר כי מדובר בהצבעה עליו ועל המדיניות שלו על אף ששמו לא נמצא על הפתקים בפועל, מיהר להפוך את תוצאות הבחירות לניצחון גדול עבורו ועבור המפלגה. הצלחה אדירה הלילה", צייץ. "תודה לכולכם!!".
מהבית הלבן נמסר כי הנשיא שוחח עם המועמדים שניצחו וגם עם מנהיג הרוב בסנאט, מיץ' מקונל, ומנהיג המיעוט, צ'אק שומר, בנוסף לננסי פלוסי, שצפויה לשוב לתפקיד יו"ר בית הנבחרים בעקבות הניצחון הדמוקרטי
פלוסי התייצבה בפני תומכי המפלגה במטה הדמוקרטי בוושינגטון והצהירה כי "מחר יהיה יום חדש באמריקה" והבטיחה כי הדמוקרטים יציבו בלמים מול מדיניות הנשיא. לקול הקריאות "יו"ר, יו"ר", שיבחה פלוסי את "המועמדים הדינאמיים, המגוונים והמדהימים שהחזירו את בית הנבחרים לעם האמריקאי" והמליצה לפעילים הנלהבים "לזכור את ההרגשה הזו, לדעת מה זו העוצמה לנצח".
בהתמודדויות על תפקידי המושלים, הדמוקרטים רשמו מהפכים במישיגן, במיין ובקנזס. עם זאת, הם ספגו מפלה בפלורידה, שם מועמד המפלגה, ראש עיריית טלאהאסי, אנדרו גיום, כשל בניסיונו להיות המושל האפרו-אמריקאי הראשון של המדינה והפסיד לחבר בית הנבחרים לשעבר, רון דה-סנטיס, אחרי מאבק רווי השמצות שכלל גם הערות גזעניות. "לא אכפת לי אם הייתם נגדי בקמפיין, אני רוצה לעבוד אתכם", קרא המושל הנבחר בנאום הניצחון."אני אלחם היטב למען פלורידה".
בג'ורג'יה עדיין מתנהל קרב צמוד, כאשר המועמד הרפובליקני בריאן קמפ, שמשמש מזכיר המדינה של ג'ורג'יה, מוביל בפער של כמאה אלף קולות על יריבתו הדמוקרטי, סטייסי אברמס, שמנסה להיות המושלת השחורה הראשונה של המדינה הדרומית. אם אף מועמד לא ישיג לפחות 50 אחוז מהקולות, יתקיים סיבוב שני ב-4 בדצמבר, ובמטה הדמוקרטי העריכו כי רק בעוד שעות אחדות תתברר התמונה וכי ככל הנראה יתקיים סיבוב נוסף.