מבצע חיסול אחרי בחירות האמצע: נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ זימן הערב (רביעי) את סגן התובע הכללי בארצות הברית, והאחראי לחקירת הקשרים בין סביבת הנשיא לרוסיה רוד רוזנשטיין כי הוא מעביר את סמכויותיו בנושא לידי התובע הכללי החדש מתיו ג'. וויטאקר. האירוע מצטרף לאירוע נוסף שאירע מוקדם יותר היום, אז התובע הכללי ושר המשפטים האמריקאי ג'ף סשנס התפטר לבקשת הנשיא. סשנס שלח לנשיא טראמפ מכתב התפטרות וזאת לאחר בחירות אמצע הקדנציה שנערכו הלילה ותקופה ארוכה של מתיחות בין השניים, על רקע חקירת התובע המיוחד רוברט מולר. בתוך כך, רשת CNN ובלומברג דיווחו כי בניגוד לדברי השר לשעבר, ראש הסגל בבית הלבן ג'ון קלי הוא זה שהתקשר ודרש את התפטרותו. 
הנשיא צייץ כי "מתיו ג'. וויטאקר, ראש הסגל של התובע הכללי ג'ף סשנס, יהפוך לתובע הכללי בפועל של ארצות הברית. אנו מודים לתובע הכללי סשנס על שירותו ומאחלים לו בהצלחה!". טראמפ כתב עוד כי יוכרז על מחליף קבוע לסשנס בהמשך. סשנס הכריז על נבצרות מאחריות לחקירת רוסיה בתחילת 2017, לאחר שדווח כי לא חשף שנפגש כסנטור עם שגריר רוסיה בארצות הברית לפני הבחירות.

כזכור, טראמפ פיטר את ראש ה-FBI לשעבר, ג'יימס קומי, במאי 2017. הצעד בא לאחר שסגנו של סשנס, רוד רוזנשטיין, המליץ בפני הנשיא לפטר את קומי, וזאת בשל הדרך שבה ניהל את חקירת שרת האימיילים הפרטי של הילרי קלינטון.

אך לאחר הפיטורים החליט רוזנשטיין למנות את ראש הבולשת לשעבר רוברט מולר לתובע מיוחד שיחקור את ההתערבות הרוסית בבחירות 2016. בחודש ספטמבר דווח כי רוזנשטיין הציע לראש הבולשת בפועל לשעבר, אנדרו מקייב, באביב 2017 להקליט בחשאי את טראמפ ולהוביל מהלך להדחתו מהנשיאות. חקירת מולר ונבצרותו של סשנס היוו בסיס למתיחות מתמשכת בין טראמפ לשר המשפטים שלו, ולספקולציה כי יפטרו לאחר בחירות האמצע.  

מתחילת כהונתו, טראמפ חטף לא פעם ביקורת על האופן שבו בחר להודיע לאנשים על סיום עבודתם - בין היתר מזכיר המדינה לשעבר רקס טילרסון גילה על פיטוריו בציוץ בטוויטר וראש ה-FBI לשעבר ג'יימס קומי גילה על פיטוריו בדיווח חדשותי.